چهارمحال و بختیاری

تقدیر یک نماینده از چند پیمانکار جاده‌ای در صحن علنی/ گلایه‌ها از جاده مرگ همچنان باقیست

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی نماینده چهار شهرستان فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ، قدرت الله حمزه شلمزاری، با بیان اینکه شهرهای بزرگ و یا پایتخت اولویتی بر دیگر مناطق ندارند، گفت: قطعا نیازها و مسائل نقاط محروم و مستضعف بیشتر از سایر نقاط کشور است و باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار، کوهرنگ و دهستان دستگرد در مجلس ادامه داد: تبعیض در کشور نسبت به استان‌ها و در استان‌ها نسبت به شهرستان‌ها خصوصا روستاها، باعث فقر، محرومیت، بیکاری و مهاجرت مردم مناطق محروم به مرکز استان‌ها، استان‌های همجوار و کشورهای منطقه شده است؛ مردم مناطق محروم از کمبودها زجر می‌کشند.

نبود آمبولانس در جاده مرگ دردناک‌تر از تصادف

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: در سفر قبلی بنده به حوزه انتخابیه یا در قبرستان شاهد دفن طفل شیرخوار با پدر و مادرش بودم و یا پیگیر وضعیت مصدومان حادثه تصادفات جاده‌ای در بیمارستان بودم و تنها ظرف یک هفته، ۷ تصادف در جاده شهرکرد-شلمزار-اردل رخ داده که باعث فوت ۸ نفر و مصدومیت ۱۸ نفر شده است. این جاده در بین مردم معروف به جاده مرگ بوده و دردناک‌تر از صحنه تصادفات، نبود آمبولانس برای انتقال جنازه‌های کنار جاده بود.

وی افزود: جلسات متعددی با وزیر راه، معاونان و مسئولان برنامه، بودجه کشور و مسئولان استانی تشکیل داده و تمام مسائل و مشکلات را مطرح کردم اما متأسفانه اقدام مؤثری صورت نگرفت. جاده شهرکرد-کیار-اردل-فارسان به خوزستان دارای ۵ تونل است که برخی از آن‌ها ۲۵ سال قبل کلنگ زنی شده و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اگر تکمیل و راه اندازی شوند حدود ۱۵۰ کیلومتر مسافت جاده‌های صعب العبور و کوهستانی مرکز کشور و خوزستان را کوتاه‌تر می‌کند.

مطالبات پیمانکاران جاده‌ای پیگیری شود

حمزه شلمزاری در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: بعد از گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب هنوز تعدادی از روستاهای حوزه انتخابیه فاقد جاده ماشین رو است و حدود ۱۶ روستای منطقه کوهرنگ ۶ ماه از سال ارتباط خود با مرکز شهرستان را از دست می دهند.

وی افزود: جاده‌های اکثر روستاهای حوزه انتخابیه خاکی بوده و بنده به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه از پیمانکاران شریف که به صورت جهادی بدون دریافت هیچ وجهی با امکانات شخصی خود این پروژه‌ها را فعال نگاه داشته‌اند، تشکر می‌کنم و از ریاست جمهور می‌خواهم به صورت ویژه دستور پرداخت مطالبات این افراد را بدهد.

برخی روستاها از نعمت اینترنت بی‌بهره‌اند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بسیاری از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری از نعمت اینترنت بی‌بهره‌اند، تأکید کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان باید تکلیف خود را از طریق اینترنت انجام دهند، وزیر ارتباطات باید هرچه سریع‌تر امکان دسترسی این عزیزان به اینترنت را فراهم کند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا