تقدیر یک نماینده از چند پیمانکار جاده‌ای در صحن علنی/ گلایه‌ها از جاده مرگ همچنان باقیست

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی نماینده چهار شهرستان فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ، قدرت الله حمزه شلمزاری، با بیان اینکه شهرهای بزرگ و یا پایتخت اولویتی بر دیگر مناطق ندارند، گفت: قطعا نیازها و مسائل نقاط محروم و مستضعف بیشتر از سایر نقاط کشور است و باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار، کوهرنگ و دهستان دستگرد در مجلس ادامه داد: تبعیض در کشور نسبت به استان‌ها و در استان‌ها نسبت به شهرستان‌ها خصوصا روستاها، باعث فقر، محرومیت، بیکاری و مهاجرت مردم مناطق محروم به مرکز استان‌ها، استان‌های همجوار و کشورهای منطقه شده است؛ مردم مناطق محروم از کمبودها زجر می‌کشند.

نبود آمبولانس در جاده مرگ دردناک‌تر از تصادف

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: در سفر قبلی بنده به حوزه انتخابیه یا در قبرستان شاهد دفن طفل شیرخوار با پدر و مادرش بودم و یا پیگیر وضعیت مصدومان حادثه تصادفات جاده‌ای در بیمارستان بودم و تنها ظرف یک هفته، ۷ تصادف در جاده شهرکرد-شلمزار-اردل رخ داده که باعث فوت ۸ نفر و مصدومیت ۱۸ نفر شده است. این جاده در بین مردم معروف به جاده مرگ بوده و دردناک‌تر از صحنه تصادفات، نبود آمبولانس برای انتقال جنازه‌های کنار جاده بود.

وی افزود: جلسات متعددی با وزیر راه، معاونان و مسئولان برنامه، بودجه کشور و مسئولان استانی تشکیل داده و تمام مسائل و مشکلات را مطرح کردم اما متأسفانه اقدام مؤثری صورت نگرفت. جاده شهرکرد-کیار-اردل-فارسان به خوزستان دارای ۵ تونل است که برخی از آن‌ها ۲۵ سال قبل کلنگ زنی شده و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اگر تکمیل و راه اندازی شوند حدود ۱۵۰ کیلومتر مسافت جاده‌های صعب العبور و کوهستانی مرکز کشور و خوزستان را کوتاه‌تر می‌کند.

مطالبات پیمانکاران جاده‌ای پیگیری شود

حمزه شلمزاری در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: بعد از گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب هنوز تعدادی از روستاهای حوزه انتخابیه فاقد جاده ماشین رو است و حدود ۱۶ روستای منطقه کوهرنگ ۶ ماه از سال ارتباط خود با مرکز شهرستان را از دست می دهند.

وی افزود: جاده‌های اکثر روستاهای حوزه انتخابیه خاکی بوده و بنده به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه از پیمانکاران شریف که به صورت جهادی بدون دریافت هیچ وجهی با امکانات شخصی خود این پروژه‌ها را فعال نگاه داشته‌اند، تشکر می‌کنم و از ریاست جمهور می‌خواهم به صورت ویژه دستور پرداخت مطالبات این افراد را بدهد.

برخی روستاها از نعمت اینترنت بی‌بهره‌اند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بسیاری از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری از نعمت اینترنت بی‌بهره‌اند، تأکید کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان باید تکلیف خود را از طریق اینترنت انجام دهند، وزیر ارتباطات باید هرچه سریع‌تر امکان دسترسی این عزیزان به اینترنت را فراهم کند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


admin

Recent Posts

انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در پی این اقداماتی که در بوستان لاله…

14 ساعت ago

استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»

در روزگاری که گرفتاری‌های کوچک و بزرگ سبب افزایش میل به مهاجرت میان جوانان به‌ویژه…

14 ساعت ago

جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران

وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری سبب بروز دود در خیابان لاله زار شد.

14 ساعت ago

جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید

رییس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک…

14 ساعت ago

جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود

جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه برگزار شد.

14 ساعت ago

جزئیات جدید از دزدیده شدن یسنا؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش این دختر را داشت

جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای منتشر شد.

14 ساعت ago