ایلام

تقدیم تابلو فرش نماد مقاومت سه هزار شهید ایلام به رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز سردار جمال شاکرمی در اجلاسیه دانشجویی شهدای دانشجوی استان که در دانشگاه ایلام برگزار شد گفت: به دنبال دیدار اعضای کنگره با رهبر انقلاب تابلو فرشی که مقاومت و ایثار سه هزار شهید ایلام را به درستی نشان می‌داد تقدیم شد و مورد رضایت و توجه ایشان قرار گرفت.

وی افزود: در این دیدار ایشان به شهدای میمک، واقعه بمباران زمین ورزشی چوار و دیگر وقایع دفاع مقدس ایلام اشاره فرمودند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه جنگ در ایلام آغاز شد گفت: نخستین فرمانده‌ای که در ۲۰ شهریور ۵۹ به درجه رفیع شهادت نائل شده اهل ایلام بود.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند ایلامیان همانند صخره میمک در جنگ هشت ساله جانانه در برابر دشمن بعثی مقاومت کردند؛ در چنین مناطق جنگ زده و مقاوم شهیدانی همچون رضایی‌نژاد تربیت می‌شوند و برای کشور افتخار آفرینی می‌کنند.

سردار شاکرمی به جایگاه والای بسیج در کشور اشاره کرد و گفت: وجود بسیج در کشور مایه افتخار و مباهات است و اگر چنانچه بسیج نبود، انقلاب در همان ابتدا با مشکلات زیادی مواجه می‌شد.

وی ادامه داد: مراسم دیدار اعضای کنگره ایلام با مقام معظم رهبری یازدهم آذرماه سالجاری در سیمای ملی بخش خواهد شد.

 شهادت تنها نصیب مقربان الهی می‌شود 

طاهر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام نیز در این اجلاسیه گفت: عالمان و عارفان پس از سال ها تلاش علمی و معنوی به سیر و سلوک عارفانه رسیدند اما شهدا با جهاد فی سبیل الله یکباره به مقام بالایی نزد خداوند رسیدند.

وی افزود: شهادت تنها نصیب مقربان الهی می‌شود و مهم‌ترین ویژگی شهدا انقطاع از لذت‌های دنیوی است؛ شهدا در مبارزه با ضد انقلاب با جانفشانی شجاعانه مقابله کردند.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: ویژگی شهید نظر به وجه‌الله است؛ پرده‌های غیب برای شهید کنار رفته است؛ اگر شهید به مقام بالایی می رسد به این معناست که به مرحله انقطاع رسیده و از لذت‌های دنیوی گذشته است.

علی محمدی بیان داشت: شهدا به دلیل جایگاه والا نزد خداوند متعال پس از مرگ نیز حیات دارند و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا