Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
تقویت توان داخلی و رشد سهام شرکت‌های بورسی با لغو تحریم‌ها - خبرگزاری برگزیده های ایران
بازار مالی

تقویت توان داخلی و رشد سهام شرکت‌های بورسی با لغو تحریم‌ها

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان بورس و اوراق بهادار، «یدالله صادقی» با اشاره به اینکه با استفاده درست از رفع تحریم، تولید کشور به شکل بنیادین مورد تقویت قرار می گیرد که این موضوع به طور حتم اثر مثبتی بر کشور می گذارد و به مراتب بر سهام شرکت ها تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: همچنین لغو تحریم‌ها باعث می‌شود تا بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز انجام تعاملات و مبادلات تجاری، مالی و پولی راحت تر بین ایران و شرکای تجاری تولیدکنندگان و تجار صورت بگیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه به تاثیر منفی لغو احتمالی تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: باید مراقب بود تا گشایش احتمالی منجر به ورود کالاهای ساخته شده و مصرفی به کشور نشود زیرا تولیدات داخلی اکنون در وضعیت خوبی قرار گرفتند و در حال نزدیک شدن به شکوفایی هستند؛ بنابراین نباید اجازه داد تا این روند تحت تاثیر رفع تحریم ها قرار بگیرد و متوقف شود.

وی اظهار داشت: لغو تحریم ها ابزاری است که اگر از آن به درستی و هوشمندانه استفاده شود می توان تاثیر مثبت آن را در کشور مشاهده کرد اما نگاه موقتی به این موضوع فقط به عنوان یک فرصت و ایجاد تقاضای کاذب در بازار اقدامی بسیار مخرب خواهد بود.

تولید و اشتغال مهمترین حوزه‌های تحت تاثیر لغو تحریم‌ها

صادقی با بیان اینکه حوزه تولید و اشتغال از مهمترین حوزه هایی هستند که تحت تاثیر لغو تحریم ها قرار خواهند گرفت، گفت: در صورت افزایش حجم ثروت و در آمد در کشور رکود ایجاد شده برطرف خواهد شد، این موضوع به عنوان آثار لغو تحریم ها در کشور تلقی می شود که می توان نهایت استفاده را از آن برد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه تحریم در چند سال اخیر بیشترین تاثیر خود را بر روی روند تجارت خارجی گذاشت و بیش از ٣٠ درصد از تجارت خارجی کشور را کاهش داد، افزود: شرکت های توانمند در داخل کشور به خصوص شرکت های دانش بنیان و حتی واحدهای تولیدی توانسته اند اقلام مورد نیاز کشور را به واردات از طریق ظرفیت های داخلی کاهش دهند، اکنون تولید داخلی مبتنی بر بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی تا حدود زیادی جایگزین واردات شده است.

وی با بیان اینکه لغو تحریم‌ها نباید وسیله‌ای برای افزایش وابستگی‌ها و ایجاد زمینه برای مشکلات بعدی باشد، اظهار داشت: لغو تحریم‌ها منافعی را در کشور با خود به همراه دارد و باید بتوان حداکثر استفاده را با هوشمندی تمام از حداقل منافع برد و آن را تبدیل به وسیله ای برای توانمند سازی داخلی کرد.

تاثیر لغو تحریم ها و سهام شرکت های بورسی

صادقی به لغو تحریم ها و سهام شرکت های بورسی اشاره کرد و افزود: چنانچه تاثیر تحریم ها به شکل مثبت و بنیادی در جهت تقویت توان داخلی به کار گرفته شود می توان شرکت ها را ذاتاً توانمند کرد و تولید کشور به شکل بنیادین مورد تقویت قرار گیرد، از طریق این اقدام می توان دستاوردهای خوبی ایجاد کرد که این موضوع به طور حتم اثر مثبت خود را بر کشور می گذارد و به مراتب بر سهام شرکت ها تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در چند وقت گذشته فعالان حاضر در بازار معتقد بودند که تا زمان مشخص نشدن نتیجه مذاکرات مربوط به برجام، روند قوی در بورس شکل نخواهد گرفت و نباید به همه سهم‌ها در بازار با یک چشم نگاه کرد، رفع تحریم ها برای برخی از شرکت‌ها مفید است، اما سودآوری برخی دیگر از شرکت‌ها را کاهش خواهد داد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا