سیاسی

تقویت منافع عمومی با تصویب قانون مدیریت تعارض منافع صورت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی طرح مدیریت تعارض منافع و در موافقت با آن اظهار داشت: وقتی به منابع حقوقی و اسلامی مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که درون مایه های قوی ای درباره تعارض منافع در این باره وجود دارد اما متاسفانه این قوانین پراکنده هستند به طور مثال ماده ۱۱ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان و ماده ۲۱ قانون انتخابات مجلس می گوید که نمایندگان نمی توانند دو پست را در دو قوه به صورت همزمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه با تصویب این طرح پراکندگی قوانین در حوزه تعارض منافع برطرف می شود، افزود: تا فساد را ریشه یابی نکنیم نمی توانیم با آن مبارزه کنیم و مهم ترین ریشه های فساد عدم مدیریت تعارض منافع است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: وقتی قانون مصرح، شفاف و غیر مبهم باشد وزرا نمی توانند در دولت های متخلف بنگاه های خانوادگی تشکیل دهند؛ در یک دولت فامیل پدری و در دولت دیگر طایفه مادری.

فلاحی گفت: در صورت تصویب این طرح قوانین مجلس در هزار توی دستگاه بروکراسی خاک نمی خورد به طور مثال مزایای مناطق جنگی برای بازنشستگان در دولت دوازدهم و سیزدهم اجرایی نشد باید دید این موضوع با چه کسی تعارض منافع داشت یا پس از تصویب قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شهرداری برای اینکه به دنبال استخدام نورچشمی ها بود، ایثارگران را اخراج کرد.

نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه وفاداری ملی در برخی نهادها کاهش پیدا کرده، ادامه داد: با تصویب این قانون می توان با فساد اقتصادی مبارزه اساسی کرد و همچنین مسیر رانت خواری را بسته و از تفسیرهای شخصی جلوگیری کنیم همچنین زمینه تقویت منافع عمومی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اعتماد عمومی در زمهریر بی خاصیت برخی سیاستمداران یخ زده و باید کمک کنیم اعتماد عمومی احیا شود، گفت: ایرادی ندارد که در نخستین مرحله مجلس مورد پرسش قرار گیرد. اصلاحات را باید از خودمان شروع کنیم تا دست افراد سودجو را از منافع ملی کوتاه کنیم.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا