سیاسی

تقویت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در راستای کارآمدسازی دین است

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ آبان) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آیین نامه در اصلاح و الحاق برخی مواد به قانون نظارت بر رفتار نمایندگان و در موافقت با آن اظهار داشت: مجلس یازدهم با روحیه استکبارستیزی در راستای کارآمدسازی نظام دینی گام برمی دارد.

وی با اشاره به اینکه موضوع طرح مذکور، دفاع از مسئولیت نمایندگی است تا هر نماینده ای مواضع خود را بیان و از آن دفاع کند، ادامه داد: هیات صلاحیت رسیدگی به گزارشات و شکایات، رفتار خلاف شئون نمایندگی را مدنظر قرار می دهد. رفتارها، سوءاستفاده ها، تخلف های مالی و اخلاقی نمایندگان در این هیات بررسی می شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه هیات نظارت مسئولیت دفاع از نمایندگان در مراجع قضایی را نیز برعهده دارد و در راستای تقویت مجلس، مواردی در ۱۶ ماده طرح مذکور آمده تصریح کرد: ماده ۷ طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس درخصوص اشتغال به کار نمایندگان با هر عنوانی از جمله عضویت در هیات مدیره ها است.

حدادی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس همانگونه که این امانت را پذیرفته اند، مدیون شهدا نیز هستند، عنوان کرد: پیمان ما با شهدا خصوصاً شهید سلیمانی است، قطعاً موارد لحاظ شده در طرح مذکور در راستای حفظ و صیانت از نمایندگان تدوین شده، باید در تراز مجلس انقلابی، برخی اصول را رعایت کنیم تا بتوانیم صدای مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری تقویت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بوده و این تقویت در راستای کارآمدسازی دینی است.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا