اصفهان

تلاش دولت حل مشکل زاینده‌رود است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در گفت‌وگویی اظهار داشت: مشکلات زاینده‌رود از سال‌های گذشته و در قالب مجموعه مشکلات چند وجهی ایجاد شده که عوامل مختلفی هم دارد، بخشی از آن ناشی از افزایش مصرف است که به تبع افزایش جمعیت به وجود آمده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر آن ناشی از کاهش نزولات آسمانی است و بخشی نیز ناشی از بارگذاری اضافی است که بیش از میزان ظرفیت زاینده‌رود بر این حوضه تحمیل شده است.

مرتضوی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم به دستور شخص رییس جمهور ارتباط نزدیک با مردم برقرار کردیم و ده‌ها جلسه در این باره داشتیم تا بتوان تصمیماتی گرفت که منجر به یک نگاه بلندمدت و پایدار شود به همین دلیل هفته گذشته میزبان وزیر نیرو که به دستور رییس جمهور به اصفهان آمده بود، بودیم و وی حرف مردم را در مناطق مختلف اصفهان شنید

استاندار اصفهان عنوان کرد: به نظر می‌رسد نگاهی که منجر به احیای زاینده‌رود شود برای وزارت نیرو شکل گرفت و مردم متوجه شدند که دولت در پی حل مشکل است.

وی افزود: وزیر هم در زمینه مباحث حقوقی و قانونی و مصوبات گذشته که شورای عالی آب داشته تعهداتی را قبول کرد که دنبال کند و هم تاکید کردند که با تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود برنامه‌ریزی بلندمدت کنند تا همه استان‌های این حوضه بهره کافی ببرند.

مرتضوی با بیان اینکه وضعیت سد محدود است، گفت: باید با نگاه عالمانه و اولویت تامین آب شرب تدبیری کنیم که از خط قرمز تامین آب شرب عبور نکنیم و در ادامه کار درنتیجه جلسه با وزیر نیرو کارگروهی تهیه شود که ببینیم می‌توان شرایطی داشت که برای کشت پاییزه آبی در رودخانه جاری شود، اما به تصمیم نهایی نرسیدیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا