ایلام

تلف شدن چند ده راس دام در شهرستان آبدانان/ علت تلف شدن در حال بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، روز گذشته خبری در خصوص تلف شدن ۱۱۰ راس دام عشایر با کنسانتره آلوده در شهرستان آبدانان در رسانه‌های متعددی دست به دست شد که در این خبر آمده بود که یکی از عشایر استان ایلام ( آبدانان) مدعی است ۱۱۰ راس از دام‌هایش با کنسانتره آلوده تلف شده‌اند و افکار عمومی خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسوولان هستند.

از این رو خبرنگاران فارس بر آن شدند تا موضوع را از رئیس دامپزشکی آبدانان جویا شوند.

عسگر درویشی رئیس دامپزشکی آبدانان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: علت تلف شدن و بیمار شدن تعدادی از دام‌های عشایر کوچرو لرستان در حال بررسی است.

 وی افزود: عشایر کوچرو در فصل زمستان به مولاب از توابع بخش کلات مورموری آبدانان آمده این عشایر از استان لرستان هستند که با چند گوسفند بیمار به دامپزشکی شهرستان مراجعه و بلافاصله تیم دامپزشکی آبدانان وارد عمل شده و تحقیقات را شروع کرده است.

رئیس دامپزشکی آبدانان ادامه داد: لاشه‌ی دام‌های تلف شده و دام‌های بیمار و همچنین نمونه دان مورد استفاده برای گوسفندان مورد بررسی قرار گرفت و از این نمونه دان و نمونه بافت دام‌های تلف شده برای تحقیقات بیشتر به آزمایشگاه‌های استان ارسال شده است.

وی افزود: تعداد گوسفندان تلف شده که در رسانه‌ها بیان شده مورد تایید ما نیست چرا که وقتی ما اونجا حضور یافتیم دام‌های تلف شده توسط عشایر از آن مکان منتقل شده بودند و فقط تعداد کمی برای انجام تحقیقات اونجا بود.

درویشی گفت: علت تلف شدن دام‌های این عشایر نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتر است و باید منتظر نتیجه آزمایشات باشیم.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا