فرهنگ و هنر

تله‌تئاتر «علقمه سرخ» ایام محرم روی آنتن می رود

تله‌تئاتر «علقمه سرخ» ایام محرم روی آنتن می رود

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، تله‌تئاتر «علقمه سرخ» به کارگردانی فرناز امینی و تهیه‌کنندگی محمدرضا عمادین ایام محرم از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. این مجموعه نمایشی اپیزودیک در ۱۳ کلاکت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شده و در هر قسمت قرار است به یکی از شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار واقعه عاشورا و قهرمانان قیام امام حسین(ع) از آغاز نهضت حسینی تا سرانجام یزید بپردازد.

تله‌تئاتر «علقمه سرخ» که در گروه تولید و امور هنری شبکه آی فیلم به سفارش کانال عربی شبکه آی فیلم ساخته شده، با استفاده از نمایش‌های آیینی ایران و با بهره‌گیری از هنرمندان جوان تئاتر کشور حوادث مرتبط با عاشورا را از زاویه جدیدی برای مخاطب برون مرزی سازمان صداوسیما روایت می‌کند.

آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد برای تله‌ تئاتر عاشورایی + تیزر

خسروپرویز ابراهیمی قوام سرپرست گروه کارگردانی و مدیر برنامه ریزی تله تئاتر «علقمه سرخ» در خصوص این مجموعه نمایشی گفت: تله تئاتر «علقمه سرخ» از نخستین روز ماه محرم از شبکه آی فیلم پخش می‌شود و این کار داستان ناگفته‌های عاشوراست، چیزهایی که مردم به آنها آشنایی ندارند. معذرت خواهی یزید از حضرت زینب یکی از این داستان‌هاست که به خوبی در این تله تئاتر به آن پرداخته شده است.

حسن اسدی، انوش معظمی، میثم رازفر، کیوان ظهرابی، مقداد اسلامی، محسن عباسپور، علی ولیانی، امیر حسین فارسی، حسام ناصری، مهدی اذعانی، مجتبی برومندیان و جمع دیگری از بازیگران جوان تئاتر در این مجموعه نقش آفرینی می‌کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا