اصفهان

تماشاگران، نقطه مثبت ما برای میزبانی جام ملت‌های آسیا هستند/ جزئیات ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها اعلام نشده است

سهیل مهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان در خصوص بازرسی ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا از اصفهان و برخی شهرهای کشور اظهار داشت: به واسطه بحث میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا، چند کشور از جمله ایران کاندیدای میزبانی از این رقابت‌ها شدند که مستندات و مدارک میزبان بر اساس موارد خواسته شده کنفدرایون فوتبال آسیا ارسال شده بود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران ادامه داد: پس از ارسال این موارد، کارشناسان و بازرسان AFC به ایران آمدند و اکنون در شهر اصفهان حضور دارند که از این تیم ده نفره هرکدام با تخصص‌های مختلف در زمینه برگزاری تورنمنت بزرگ ملت‌های آسیا حضور دارند که این رویکردها از جمله رسانه، هتل‌ها، اقامت، حمل و نقل بین شهری و زیرساخت ورزشگاه‌ها توسط این افراد بررسی می‌شود.

وی افزود: این تیم همه امکانات ما را بررسی و ارزیابی کردند و از اصفهان عازم ریاض هستند تا امکانات عربستان را نیز بررسی کنند؛ علاوه بر آن قطر و هند نیز داوطلب میزبانی از این رقابت‌ها هستند.

مهدی بیان داشت: به واسطه شرایطی که از لحاظ زیرساخت در عربستان و قطر وجود دارد، رقابت قدری سخت است و احتمال دارد به واسطه توسعه فوتبال و ایجاد فراگیری فوتبال در قاره آسیا، کشور ما واجد شرایط بیشتری برای میزبانی از این رقابت‌ها باشد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران خاطرنشان کرد: فضای گرمی که تماشاگران ایرانی از لحاظ شوربخشی و هیجان به فوتبال القا می‌کنند، در هیچ کدام از سه کشور دیگر داوطلب میزبانی وجود ندارد و امیدوارم به این واسطه مزیت برتری داشته باشیم تا بتوانیم میزبانی را کسب کنیم.

وی در رابطه با پیش‌بینی کسب این میزبانی گفت: فقط می‌توانیم امیداور باشیم چرا که از وضعیت سه کشور دیگر اطلاعی ندارم و امیدوارم که ما ارجح‌ترین باشیم.

مهدی در رابطه با شرایط اصفهان برای کسب میزبانی این رقابت‌ها نیز گفت: اصفهان یکی از شهرهای خوب ما است که با وجود داشتن دو ورزشگاه خوب و واجد شرایط میزبانی برای رقابت‌های آسیایی را دارد و وجود هتل‌های خوب و همچنین فضای تاریخی شهر اصفهان و فرودگاه بین‌المللی این شهر موارد خوبی است که به ما می‌تواند کمک کند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران بیان  داشت: شهرهای مشهد و تبریز نیز همین شرایط را دارند، اما باید دید در مقایسه با دیگر کشورها در چه شرایطی هستیم.

وی در رابطه با حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها نیز گفت: این اتفاق خوبی بود که رقم خورد اما منتظر جزئیات اجرای آن هستیم که چه میزان از ظرفیت ورزشگاه‌ها به این امر اختصاص داده خواهد شد و شرایط واکسیناسیون برای ورود چگونه خواهد بود از مواردی است که باید اعلام شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا