البرز

تمام توان البرز برای اجرای نهضت ملی مسکن متمرکز شود

تمام توان البرز برای اجرای نهضت ملی مسکن متمرکز شود

به گزارش برگزیده از البرز؛ «مجتبی عبداللهی» در جلسه قرارگاه مسکن با اشاره به اهمیت تولید مسکن در استان افزود: در سال‌های اخیر رشد بالای جمعیت و روند مهاجرت به استان، قیمت مسکن در استان را افزایش داده و بسیاری از اقشار کم درآمد جامعه از تهیه مسکن جا مانده‌اند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی نهضت ملی مسکن تدبیر دولت سیزدهم برای برخورداری تمامی اقشار جامعه از مسکن بود که باید در البرز با اهتمام ویژه ای دنبال شود.

عبداللهی گفت: تعامل و هم افزایی مجموعه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در این رابطه ضرورت دارد چراکه باید از ظرفیت‌ها برای جانمایی اراضی مناسب و ساخت مسکن، بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: لزوم بررسی و حل چالش‌ها و موانع ثبت‌نام متقاضیان مورد تاکید است، همچنین بانک عامل باید همراهی بیشتری بر اساس قوانین و مسئولیت‌های خود داشته باشد.

استاندار البرز از بنیاد مسکن استان خواست تا نسبت به ساخت خانه‌های روستایی و جلب همراهی روستاییان برای این منظور اقدام کند.

وی همچنین شهرداری‌ها را مکلف کرد که با شناسایی اراضی با کاربری مسکونی، مالکان را تشویق به ساخت کند.

عبداللهی گفت: باید اراده و همتی ویژه در استان معطوف شود تا با آگاهی بخشی به مردم و اعطای بسته‌های تشویقی از سوی شهرداری‌ها، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری نوسازی و احیا شوند.

وی افزود: تمامی اقدامات شرکت عمران شهر جدید مهستان در رابطه با تکمیل مسکن‌های مهر و اجرای نهضت ملی مسکن باید مورد بررسی قرار گیرد چراکه در اجرای این طرح نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا