تهران

تمام شاخص‌های کرونایی پایتخت فعلا نزولی است/ آمار تزریق واکسن در تهران از ۱۴ میلیون و ۵۳۰ هزار دُز فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از تهران، در جلسه ستاد کرونای استان تهران که امروز در محل استانداری تهران برگزار شد، آمار آخرین وضعیت این بیماری در استان تهران ارائه شد

بر این اساس در دهه سوم مهرماه  و در مقایسه با دهه دوم همین ماه تعداد میانگین بیماران سرپایی کرونا از ۸۱۴۳ نفر به ۶۹۴۵ نفر در روز ، میانگین تعداد بستری بخش عادی از ۶۲۲ نفر به ۴۸۸ نفر در روز، میانگین تعداد بستری در بخش ویژه از ۱۷۲ نفر به ۱۵۶ نفر در روز و میانگین تعداد فوتی‌ها از ۸۸ نفر به ۷۳ نفر در روز کاهش یافته است.

در هفته چهارم مهرماه و در مقایسه با هفته سوم شاهد افت ۱۶درصدی آمار فوتی‌ها و تنزل ۲۰درصدی بیماران بستری بودیم.

بررسی گروه سنی بستری شدگان در مراکز درمانی در هفته چهارم مهرماه نشان می‌دهد ۴۰درصد این افراد در گروه سنی بالای ۶۰ سال قرار دارندو ۶۹ درصد فوت شدگان نیز در همین بازه سنی قرار دارند.

در همین بازه زمانی کمترین آمار بستری شدگان مربوط به گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال و کمترین آمار فوتی‌ها نیز به همین گروه با آمار نزدیک به صفر متعلق است.

در شهرستان‌های استان تهران کمترین مراجعه به مراکز درمانی در زمینه بیماری کرونا در هفته چهارم مهرماه به ترتیب مربوط به فیروزکوه، و دماوند و بیشترین مراجعه مربوط به شهریار و بهارستان است.

در خصوص تزریق واکسن کرونا از حدود ۶۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که جامعه هدف بالای ۱۲ سال را در کشور تشکیل می‌دهند ۵۰ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۷۸ نفر دُز اول و ۲۹ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۸۳ نفر نیز هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

میزان واکسیناسیون در تهران نیز نشان می‌دهد از جمعیت حدود ۱۲ میلیون و ۱۴۹ هزار نفری که جامعه هدف بالای ۱۲ سال را تشکیل می‌دهند ۹میلیون و ۱۰۹ هزار و ۶۴۲ نفر دُز اول و ۵ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۴۸ نفر نیز هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

در استان تهران در مجموع ۷۹۸ پایگاه مشغول واکسیناسیون و ۲۷۸۰ تیم در این پایگاه‌ها به خدمت‌رسانی مشغولند و در مجموع ۱۴ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۴۵ دُز واکسن تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استاندار تهران در این جلسه از وقوع موج ششم بیماری کرونا در صورت مواجهه فعال نداشتن در مقابله با کرونا خبر داده است.

انتهای پیام/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا