Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
تمام وقت دولت قبل صرف مذاکرات بی‌نتیجه شد/ حل مشکلات به مذاکره گره نمی‌خورد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

تمام وقت دولت قبل صرف مذاکرات بی‌نتیجه شد/ حل مشکلات به مذاکره گره نمی‌خورد

محمود معلمی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان، در خصوص مذاکرات دولت جدید اظهار داشت: طرف مذاکره بدهی‌ای به ما دارد که باید آن را پرداخت کند و برای این مورد به مذاکره می‌رویم نه با هدف «مذاکره برای مذکره».

وی افزود: در دولت قبل مذاکره برای مذاکره انجام می‌شد و به همین علت حدود ۸ سال طول کشید اما در این دوره اگر بنا است مذاکره شود باید حرف خودمان را عملی کنیم و برای به نتیجه رسیدن و لغو تحریم‌ها به مذاکر بروند؛ اگر در غیر این صورت باشد مذاکره یا نتیجه‌ای ندارد و یا جز نتیجه منفی نتیجه دیگری نخواهد داشت و این مورد نیازمند نظارت نمایندگان مجلس است.

معلمی افزود: هم آیت‌الله رئیسی و هم فردی که به‌عنوان معاون سیاسی وزارت خارجه انتخاب شده است تفکر مذکور را دارند و در این مسیر نیاز است که نمایندگان این موضوع را دنبال کنند که مطالبات‌مان را از طرف‌های مقابل طلب کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نیاز است دولت مسیری متفاوت از دولت قبل را پیش بگیرد، توضیح داد: نیاز است که دولت از همان اول تعهدات را مطرح کند، نتیجه و دلیل مذاکره مشخص شود و بر سر همان موضوع مذاکره صورت بگیرد، همچنین نیاز است که دستور کار مذاکرات توسط یک طرف نوشته نشود چون در گذشته دستورکار تنها توسط آمریکایی و اروپایی‌ها نوشته می‌شد.

وی با اشاره به موضوع گره زدن سفره مردم به مذاکرات یادآور شد: دولت قبل بیان می‌کرد که تمام مشکلات به FATF و مذاکرات باز می‌گردد و حتی درباره واکسن نیز شاهد این موضوع بودیم اما در دولت جدید به راحتی واکسن وارد شد؛ در بقیه موارد نیز موضوع به همین صورت است.

دولت در مسیرخنثی‌سازی تحریم‌ها گام بردارد 

معلمی گفت: برداشتن تحریم‌ها با دشمن است که چنین اقدامی انجام نمی‌دهد و نیاز است که خودمان آن را خنثی کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت خنثی‌سازی تحریم‌ها اظهار داشت: نیاز است که دولت در همه زمینه‌ها به سمت خنثی‌سازی تحریم‌ها برود و پس از آن شاهدیم خود اروپایی و آمریکایی‌ها جلو می‌آیند.

وی تأکید کرد: در دولت گذشته تمام سیاست خارجه کشور در مذاکرات متمرکز شده بود و وقت آقایان ظریف و عراقچی صرف مذاکره و رفت‌ و آمدها می‌شد و این کار غلط است.

معلمی با اشاره به اهمیت مسائل داخل کشور عنوان کرد: نیاز است که یکی از کارهایمان کنار دیگر کارهای داخلی و خارجی مذاکرات باشد نه اینکه مانند دولت قبل تمام وقت وزارت خارجه و دولت صرف مذاکره شود و نتیجه منفی هم داشته باشد، نباید حل همه مسائل را به مذاکرات گره زد؛ مسائل کشور در جای خود قابل پیگیری است و در کنار آن اگر مذاکرات هم صورت بگیرد موردی ندارد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا