بین الملل

تمجید امیرعبداللهیان از مواضع دولت الجزایر در حمایت از مردم فلسطین

تمجید امیرعبداللهیان از مواضع دولت الجزایر در حمایت از مردم فلسطین

به گزارش برگزیده، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات مناسبات دو کشور را در بهترین شرایط دانست و از حضور هیات پارلمانی بلندپایه الجزایر در کشورمان و در جهت توسعه مناسبات دو کشور، ابراز خرسندی کرد.

امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به کارنامه درخشان و افتخارآمیز ملت الجزایر در راه مبارزه با استعمار فرانسه و نیل به استقلال، از مواضع انقلابی و اصولی مجلس ملی و دولت الجزایر در حمایت و پشتیبانی صادقانه از مردم فلسطین و غزه تقدیر و تمجید کرد و آن را الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی برشمرد.

امیرعبداللهیان روند مناسبات دو کشور دوست و برادر ایران و الجزایر را پرنشاط و روبه رشد توصیف کرد و افزود: ما در سیاست خارجی برای گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی خصوصا الجزایر اهمیت و اولویت بالایی قائل هستیم و جمهوری اسلامی ایران برگزاری اجلاس سران اوپک گازی( مجمع کشورهای صادرکننده گاز) در الجزایر را، رویدادی مهم ارزیابی می‌کند و مشارکت فعالی در آن خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، موسی خرفی نایب‌رئیس مجلس الجزایر و رییس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز قدردانی از حُسن میزبانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: به نیابت از مجلس ملی و ملت الجزایر حادثه تروریستی تلخ در کرمان را که منجر به قربانی شدن شمار زیادی از مردم ایران شد، صمیمانه تسلیت می‌گویم.

وی افزود: بدون شک مساله فلسطین برای الجزایر از اهمیت راهبردی برخوردار است. ملت الجزایر به عنوان ملتی انقلابی برای دستیابی به استقلال و رهایی از استعمار فرانسه بیش‌از یک و نیم میلیون شهید تقدیم کرد. اطمینان داریم که فلسطین پیروز خواهد بود و خون شهدا بهای آزادی است.

رییس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران با اشاره به ملاقات اخیر رییس جمهور اسلامی ایران با رییس جمهور الجزایر در سازمان ملل متحد، گفت: مناسبات دو کشور دوست الجزایر و ایران با جدیت بیشتری در حال پیگیری است و الجزایر آمادگی دارد مناسبات خود را با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های سیاسی، قانونگذاری و اقتصادی خصوصا انرژی، بهداشت و کشاورزی گسترش دهد.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور الجزایر مصمم است روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

در این ملاقات حجت‌الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر نیز حضور داشت.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا