چهارمحال و بختیاری

تمدید مهلت خرید تضمینی گندم در استان چهارمحال و بختیاری

تمدید مهلت خرید تضمینی گندم در استان چهارمحال و بختیاری

نعمت‌الله تقی‌زاده تاکید کرد: پیش از این مهلت خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری تا پایان شهریورماه سال‌جاری اعلام شده بود.

وی با اشاره به روند خرید گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان افزود: تاکنون حدود ۵۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به‌صورت تضمینی خریداری شده است.

تقی‌زاده تصریح کرد: از این میزان ۴۷ هزار و ۳۰۰ تُن خرید به‌صورت تضمینی و ۲ هزار و ۲۰۰ تُن به‌طور توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

وی یادآور شد: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا ۱۵ مهرماه جاری فقط در سیلو فرخ‌شهر انجام می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال‌جاری هر کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ ۱۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به‌صورت تضمینی خریداری شد.

تقی‌زاده تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۷ هزار تُن به ظرفیت‌های سیلو ذخیره گندم در استان افزود شد که از این میزان ۱۲ هزار تُن در شهرستان بروجن و ۱۵ هزار تُن در شهرستان لردگان استقرار دارد.

گفتنی است، امسال در چهارمحال و بختیاری ۱۶ مرکز برای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در نظر گرفته شده بود که خرید در ۱۵ مرکز به پایان رسید و هم‌اکنون خرید تنها در سیلو فرخ‌شهر انجام می‌شود.

یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا