اجتماعی

تمهیدات شهرداری تهران جهت مقابله با آبگرفتگی در پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در صحن امروز شورای شهر درباره مدیریت عملیات بارش باران در پایتخت و تمهیدات شهرداری جهت پیشگیری از آبگرفتگی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های فصلی صورت گرفته در سال آبی ۱۴۰۱ ـ‌ ۱۴۰۰ معاون خدمات شهری شهرداری با اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی اقداماتی را در مورد مدیریت روان‌آب شهری در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌ها و جلسات تخصصی با مناطق ۲۲‌گانه،‌ سازمان‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه در جهت آماده‌سازی و هماهنگی امور اجرایی گفت: ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل اجرایی به منظور رسیدگی به نواقص و مشکلات شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و کنترل نقاط آبگیر شبکه و معابر انجام گرفته است. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اجرای ۵ مرحله طرح‌های فوریتی لایروبی شبکه اصلی و فرعی گفت: بازدیدهای دوره‌ای به منظور کنترل سلامت و عملکرد اجزای شبکه و نظارت بر عملیات پاکسازی،‌لایروبی و رسوب‌زدایی سازه‌ها انجام گرفت.

بهرامی بیان داشت:‌۱۰۸ نقطه خطرساز و ۷۲ محدوده دارای نواقص بهره‌برداری شناسایی شد که ۳۰ درصد از نقاط دارای مشکلات فنی و ۹۰ درصد از نواقص بهره‌برداری در سال جاری رفع شده است. همچنین استقرار تجهیزات و نیروی انسانی در نقاط حادثه‌خیز صورت گرفت.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی کارگری در بارش‌های اخیر بکارگیری شد و ۱۲۴ ارابه مجهز به ادوات و امکانات فوریتی به همه نواحی جهت نوسازی ارائه شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد:‌شناسایی محل تجمع معتادین متجاهر و افراد بی‌خانمان در حاشیه رودخانه‌ها و زیر پل‌ها انجام گرفت و آنها به گرمخانه‌ها منتقل شدند.

وی درباره آمار آبگرفتگی به تفکیک سه روز نخست بارش‌ها در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ گفت: امسال میزان آبگرفتگی‌های نسبت به سال گذشته در بسیاری از مناطق کمتر بوده است. 

انتهای پیام/‌

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا