لرستان

تمهیدات لازم برای مقابله با بحران‌های فصل سرما پیش‌بینی شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، جعفر طولابی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با موضوع آمادگی جهت پیشگیری با حوادث احتمالی بارندگی‌ها، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و امکان بروز بارندگی در شهرستان، برگزاری جلسه مدیریت بحران ضروری بود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در شرایط خشکسالی به سر می‌بریم، با این وجود بارش‌های باران سیلابی خواهند بود، بنابراین همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید آمادگی لازم جهت مقابله و پیشگیری را داشته باشند.

فرماندار خرم‌آباد با تاکید برلایروبی رودخانه‌ها، جداول و مسیل‌های شهر، بیان داشت: تا قبل از بارندگی، شهرداران در حوزه شهری و راهداری در راه‌های مواصلاتی با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به پاکسازی مسیرهای آب اقدام کنند.

طولابی همچنینن بر تامین سوخت موردنیاز برای فصل سرما تاکید و تصریح کرد: بر اساس هشدارها در فص زمستان با افت فشار گاز مواجه خواهیم شد، از این‌رو دستگاه‌های خدمات رسان تمهیدات لازم را برای تامین سوخت پیش‌بینی کنند.

وی افزود: نفت سفید مورد نیاز مناطق عشایری و کالاهای ضروری مناطق دوردست پیش از رسیدن فصل سرما تامین شود، ضمن اینکه راهدارخانه و پایگاه‌های امداد و نجات راه‌های مواصلاتی تجهیز شوند.

فرماندار خرم‌آباد بر آزادسازی حرائم و بستر رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: تنظیف رودخانه‌های درون شهری از نخاله‌ها امری مهم و ضروری است که توسط شهرداری‌ها باید انجام شود.

طولابی ادامه داد: لزوم جمع آوری و دفع آب‌های سطحی چندین سال است که در برخی مناطق خرم آباد مطرح می‌شود، شهرداری‌ها نسبت به تامین اعتبار لازم برای تحقق این مهم اقدام نمایند.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی بیمه محصولات کشاورزی، از دستگاه‌های ذیربط درخواست کرد ضمن اطلاع‌رسانی، زمینه‌های لازم برای ترغیب کشاورزان جهت بیمه محصولات را فراهم کنند.

فرماندار خرم‌آباد به تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات سیل ۹۸ اشاره و خاطرنشان کرد: عمده این اعتبارات در حوزه شهری و راه‌های موصلاتی جهت بازسایی راه‌های روستایی، احداث سیلاب‌بند، شبکه‌های توزیع آب روستایی، بازسازی پل و برخی موارد دیگر است.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا