اردبیل

تندباد اردبیل را درنوردید/ هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان اردبیل صادر شد

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، تندباد با سرعت بیش از ۷۰کیلومتر بر ساعت بامداد امروز مناطق مختلف اردبیل، به‌خصوص مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل را درنوردید.

براساس نقشه‌های هواشناسی، این تندباد تا پایان هفته جاری در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل تداوم داشته و احتمال شدت در این مدت وجود دارد.

براین اساس، تا اوایل هفته آینده با نفوذ سامانه بارشی به استان، شاهد ابرناکی، کاهش دما، رخداد مه و بارش برف و باران در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

از روز پنج‌شنبه با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن این جریانات که با رطوبت خزری همراه خواهد بود، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، برشدت ناپایداری‌ها افزوده شده و در غالب مناطق استان شاهد هوای سرد زمستانی توام با بارش برف خواهیم بود.

گفتنی است؛ بارش برف در گردنه‌های کوهستانی و برف‌گیر استان به‌صورت چشمگیر انتظار می‌رود که احتمال اختلال در تردد جاده‌ای و بسته شدن راه‌های روستایی متصور است.

براساس هشدار سطح زرد هواشناسی، صرفه‌جویی در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضرور و مجهز کردن وسایط نقلیه به تجهیزات زمستای و زنجیرچرخ، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و اجتناب از صعود به ارتفاعات توصیه شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا