علمی و فناوری

تنها این مدل‌های آیفون از وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌کنند

تنها این مدل‌های آیفون از وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌کنند

اپل درحال کار روی آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو است و احتمالاً تفاوت‌های میان این دو مدل را نسبت به قبل افزایش خواهد داد. پیش‌تر گفته شده بود که این شرکت می‌خواهد فناوری وای‌فای ۶E را در پرچمداران بعدی خود ارائه کند، اما حالا گزارشی تازه مدعی شده است که این فناوری صرفاً برای مدل‌های پرو عرضه خواهد شد.

به گزارش MacRumors، یک منبع آگاه در توییتر سندی را افشا کرده است که تأیید می‌کند وای‌فای ۶E منحصر به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو خواهد بود. این سند شامل طرح‌های معماری آنتن گوشی‌های بعدی اپل است. در این تصویر، D۸x به آیفون ۱۵ پرو اشاره می‌کند و می‌توان دید که فناوری وای‌فای ۶E فقط در مدل‌های پرو و پرو مکس عرضه می‌شود.

در آن سو، مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ که با برچسب D۳y مشخص شده‌اند، با وای‌فای ۶ به بازار می‌آیند. این تصویر نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها چه تغییراتی را نسبت به D۷x، یعنی آیفون ۱۴ پرو و D۲y، یعنی آیفون ۱۴ استاندارد به‌وجود خواهند آورد. وب‌سایت MacRumors می‌گوید اسناد دیگری را هم مشاهده کرده است که انحصار وای‌فای ۶E در مدل‌های پرو را تأیید می‌کنند.

تنها این مدل‌های آیفون از وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌کنند

تفاوت‌های آیفون ۱۵ پرو با مدل‌های استاندارد بیشتر می‌شود

این فناوری جدید درحال‌حاضر فقط در جدیدترین آیپد پرو، مک مینی و مک‌بوک پرو وجود دارد. اپل در گذشته فناوری‌های جدید وای‌فای را به مدل‌های پرو آیفون منحصر نکرده بود، اما به‌نظر می‌رسد که این تغییرات در راستای توجیه قیمت بالای مدل‌های حرفه‌ای گوشی‌های این شرکت اعمال خواهد شد.

وای‌فای ۶E در مقایسه با نسخه ۶ پهنای باند بیشتر، سرعت ارتباطات بالاتر، تأخیر کمتر و ظرفیت اضافه‌تری دارد. این فناوری از ۱.۲ گیگاهرتز طیف بیشتر در باند ۶ گیگاهرتزی بهره می‌برد و می‌تواند دسترسی به سرعت گیگابیتی را فراهم کند. بااین‌حال، برای استفاده از حداکثر توان وای‌فای ۶E باید روترهای پشتیبانی‌کننده از این فناوری را هم در اختیار داشته باشید.

منبع گزارش امروز که قبلاً هم اطلاعاتی را درباره آیفون ۱۴ فاش کرده بود، می‌گوید اسناد بسیار بیشتری از سری آیفون ۱۵ در اختیار دارد و به‌مرور آن‌ها منتشر خواهد کرد.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا