اجتماعی

تنها راه حل علمی و اصولی مسئله ترافیک و آلودگی هوای تهران

به گزارش گروه شهری برگزیده های ایران، جعفرشربیانی در یادداشتی درباره تنها راه حل علمی و اصولی مسئله ترافیک و آلودگی هوای تهران اظهارداشت: اگر پدیده اینورژن (وارونگی دما) در شش ماهه دوم سال را از معادله کنار بگذاریم، آنگاه میتوان بین ترافیک و تراکم بالا(انسانی،خودرو و…) با آلودگی هوا رابطه مستقیم پیدا کرد. 

وی افزود: آمار روزهای پاک در سنوات گذشته نشان می‌دهد که طرح‌هایی چون شناور ساختن ساعات آغاز به کار دستگاهها و ادارات دولتی و خصوصی، ایجاد محدوده طرح ترافیک،طرح زوج و فرد و تعطیلی عمومی عملاً نتوانسته مسئله ترافیک و آلودگی تهران را حل کند. 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری دال بر تکیه به روش‌های علمی و اصولی، این ابرچالش کشنده در تهران یک راه حل بیشتر ندارد و آن هم  افزایش سهم حمل و نقل عمومی در شهر تهران است.

شربیانی اضافه کرد: واین مهم نیز از مسیر تکمیل و کارکرد مترو در ظرفیت نهایی آن می‌باشد و میسر نخواهدشد مگر دولت سهم و نقش خود در تامین منابع برای ساخت و تجهیز مترو را بپردازد.

وی گفت: اگر این مسئله به سبک سابق تنها بر روی دوش مدیریت شهری باشد، دهه بعد همچنان وضعیت تهران به همین منوال خواهد بود. این یک انتخاب است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا