فرهنگ و هنر

تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درگذشت

تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درگذشت

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، ایرج تقی‌پور تهیه‌کننده شناخته‌شده سینما و تلویزیون که سابقه تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی چون: شوخی، آخر بازی، رقص در غبار، شهرزیبا، نگین، مواجهه، صندلی خالی و سریال‌های تلویزیونی چون چراغ جادو و ۱۰۱ راه برای ذله کردن پدرها و مادرها را داشت، درگذشت.

تقی‌پور متولد ۵ مهر ۱۳۳۷ در تهران بود. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد و فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف بود. در سال ۱۳۵۸ واحد عکاسی دفتر مرکزی جهادسازندگی را تأسیس کرد و از سال ۱۳۵۹ در آرشیو فیلم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شد.

سینما برای پرداختن به خانواده به رنسانس نیاز دارد

مسئول سفارشات گرافیک واحد تأمین و توزیع بنیاد سینمایی فارابی و سرپرست لابراتوار فیلم اداره کل تولید فیلم و عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر مسئولیت‌های اجرایی این تهیه‌کننده بود. تقی‌پور همچنین سابقه تدریس در انجمن سینمای جوان و چند دانشکده عکاسی را نیز داشت.

این هنرمند فقید جوایز و افتخارات گوناگونی را کسب کرده بود که ازجمله آنها می‌توان به برنده جایزه بهترین فیلم از چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک و برنده جایزه ویژه هیات داوران بهترین فیلم از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. 

زمان و مکان مراسم تشییع و ترحیم زنده‌یاد ایرج تقی‌پور به‌زودی اعلام خواهد شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا