سلامت

توانمندسازی حوزه بین‌الملل وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد

به گزارش برگزیده های ایران از وبدا، محمد حسین نیکنام روز شنبه در هشتمین نشست شورای بین الملل کلان منطقه ۹ کشور، با بیان اینکه وزارتخانه برنامه مدونی برای توانمندسازی دارد و شنبه های هر هفته در این راستا جلساتی با حضور صاحبنظران و کارشناسان برگزار می شود، افزود: دانشگاه های کلان منطقه ۹ نیز می توانند، در برنامه های ارائه شده وزارت خانه مشارکت و حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه های مشابه در دانشگاه های منطقه قابل برگزاری است، عنوان کرد: بیان چالش ها و سیاست های دانشگاه ها منجر به تمرکزگرایی و همسوسازی اهداف و نیازها می شود.

نیکنام با بیان اینکه بکارگیری نیروهای متدین در عرصه بین الملل بسیار مهم و ضروری است، گفت: این افراد منعکس کننده چهره اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، بنابراین باید شخصیت های متدین، آگاه به علم ارتباطات و ارزش های اسلامی در این حوزه ها گماشته شود.

وی اضافه کرد: مباحث و امور بین الملل در جلسات هیات رییسه دانشگاه ها به جهت فضا سازی مناسب مطرح شود.

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت از برگزاری اجلاس روسای دانشگاه ها خبر داد و افزود: توجه بیشتر به امور و بخش های بین الملل در این جلسه نیز مطرح می شود.

نیکنام عملکرد مناسب را نقطه قوت و ابزار معرفی توانمندی های امور بین الملل ذکر و اضافه کرد: جذب دانشجو و بیمار خارجی بخشی از اقدامات و عملکردی است که اهمیت روابط بین الملل را نمایان می کند.

وی گفت: کشور دارای ظرفیت های گسترده در حوزه سلامت و آموزش است و باید از آنها برای معرفی داشته های نظام بهره مند شد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا