گلستان

توانمندی‌های هنرمندان گنبدکاووس در قالب نمایشگاه راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گنبدکاووس، مریم آق‌اتابای در حاشیه بازدید نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی مختلف با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی اظهار کرد: این نمایشگاه از ۱۱ الی ۲۱ آذرماه در جنب دریاچه مصنوعی و محل «مجتمع وارنا» برپا است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۳۰ تن از هنرمندان شهرستان گنبدکاووس، مرکز استان و مازندران در ۱۷ رشته صنایع خود مانند تولید چرم، زیورآلات سنتی، بافته‌های داری، صنایع چوب، جاجیم و حصیربافی و غیره به معرض نمایش گذاشته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه خانه چرم جوان با تولید انواع محصولات چرم و صادرکننده به کشورهای همسایه حضور داشته که تاکنون ۵۰ نفر را اشتغالزایی کرده و در آینده نزدیک این خانه چرم به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شاخص‌های صنایع دستی در این نمایشگاه حضور استاد شاهی از اصفهان بوده که صنعت هنری وی برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه به صورت نقاشی سنتی ایران (مینیاتور) بر روی برگ درختان انجام می‌شود.

آق‌اتابای گفت: مهمترین مشکل هنرمندان شهرستان گنبدکاووس عدم بازارچه و یا نمایشگاه صنایع دستی دائمی بوده تا بتوانند محصولات و تولیدات خود را در تمام فصول سال به نمایش گذاشته و به علاقمندان این رشته عرضه کنند.

انتهای پیام/۲۳۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا