اردبیل

توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی از بروز مشکلات اجتماعی جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد ضمن تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی، اظهار کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس، دشمنان علیه ما بودند چون سرافرازی دین اسلام را نمی‌خواستند ببینند.

وی افزود: امروز وظیفه ما در زیر پرچم دین اسلام ادامه دادن راه شهدا و به خصوص فضاسازی‌های معنوی، فرهنگی و تربیتی در مدارس است. هدف ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز باید در قالب برنامه‌ها و راهکارهای فرهنگی تربیتی برای دانش‌آموزان تعلیم داده شود.

متاسفانه اردبیل رتبه یک طلاق در کشور و پارس آباد رتبه یک را در استان دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به شهرستان پارس آباد که یک سفر پرخیر و برکت بود، در مورد هر مسئله‌ای حرف زده شد به جز اینکه امروز استان اردبیل متاسفانه رتبه یک طلاق در کشور و پارس آباد رتبه یک در استان است و حتی یک نفر هم به این موضوع اشاره‌ای نکرد.

وی تشریح کرد: همه این آسیب‌های اجتماعی نشات گرفته از تربیت و تعلیم نادرست و غیر اصولی در زمان‌های حضور دانش‌آموزان در مدارس است. باید رییس آموزش و پرورش توجه داشته باشد که اگر فضاسازی‌های مناسب درباره مسائل فرهنگی و تربیتی در مدارس ایجاد نشود، یک مشکلی بزرگ در آینده نه چندان دور در جامعه اتفاق خواهد افتاد.

باقری ادامه داد: تمام ارگان‌ها، نهادها و مسؤولان مربوطه در شهرستان باید به مسائل فرهنگی و تربیتی توجه کافی داشته و تامین منابع مالی‌ لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی تربیتی در تمام فضاهای مجازی و حقیقی فراهم شود.

وی تأکید کرد: امروز فضای جامعه یک فضای پرخطر برای دانش‌آموزان مقاطع پایین تحصیلی بوده و باید خروجی‌های تعلیم و تربیت در این فضای آموزشی وجه مثبت داشته باشد.

امام جمعه پارس‌آباد گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان بنا به دستور وزارت بهداشت ممنوع اعلام شده، لذا درخواست می‌کنم تا اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با همکاری نهادهای مربوطه یک برنامه حماسی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز تدارک دیده و برگزار کند تا فضای اجتماعی شهرستان ما نیز از ندای نواهای دفاع مقدس بی بهره نباشد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا