خراسان رضوی

توجه ویژه وزارت فرهنگ به سکانداری جوانان مؤمن در ادارات استان‌ها

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، سید محمد هاشمی امروز در نشست معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: تلاش داریم در این چهار سالی که متصدی امور فرهنگی کشور هستیم با استفاده از مشاوره با پیشکسوتان و استفاده از خرد جمعی، باعث شویم اتفاقات خوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی ادبی و هنری بیفتد.

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه رویکرد ما توجه به کف میدان است و قرار بر این است که در تغییر و تحولات، اولویت را به استان‌های کشور بدهیم، اضافه کرد: این خواست خدا بود که به برکت وجود امام رضا(ع) از خراسان رضوی شروع کنیم.

وی افزود: در حکمی که برای مدیرکل جدید خراسان رضوی«محمد حسین زاده» صادر شده از وی  نیز درخواست‌هایی مانند توجه مستمر به دغدغه‌های اهل فرهنگ و هنر و تلاش برای جبران کاستی‌ها، توجه به آموزش، پیگیری مسائل و مشکلات سینما و تئاتر و در نهایت تعامل سازنده با اهل فرهنگ، ادب و هنر و توجه به مناطق محروم، کادرسازی، تکریم ارباب رسانه و تلاش برای ایجاد وفاق همگانی در استان درخواست شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: بنا داریم با کمک خداوند و با کارهای تخصصی و مشاوره‌های کارشناسی که در وزارتخانه انجام شد برای تصدی مدیر کلی استان‌ها از عناصر جوان، مومن، انقلابی، خوشفکر و خوش تعامل استفاده کنیم.

اهل تعامل با رسانه‌ها هستم

در ادامه این مراسم مدیرکل جدید و جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سکانداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بدون مساعدت همکاران و مشورت و پشتیبانی اهالی فرهنگ، هنر، رسانه، مسجد و قرآن امکان‌پذیز نیست.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه تنها یک فرد به مجموعه اضافه شده است، ادامه داد: این فرد اگر بتواند همدلی و هماهنگی ایجاد کند و اهالی فرهنگ و هنر را با یک تعامل سازنده همراه کند، تحول اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اسوه‌ها و شهدای فرهنگ و هنر در دیار خراسان خاطرنشان کرد: خراسان دیار فردوسی است و هنر فردوسی رستم‌پروری است. ما کم رستم در این دیار نداریم و باید از ابراز هنر برای الگو شدن این قهرمانان استفاده کنیم.

حسین‌زاده با بیان اینکه هنر می‌تواند تعالی‌بخش سبک زندگی ایرانی و اسلامی بوده و فرهنگ و رسانه سرعت‌دهنده و جهت‌دهنده آن باشد، اشاره‌ای به به خط‌مشی خود در مدیریت فرهنگی استان کرده و تکمیل کرد: پیام مهم امام خمینی(ره) به هنرمندان این بود که «به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهان‌خواران شرق و غرب و در رأس آنان امریکا و شوروری را بیاموزد. هنرمندان ما تنها زمانی می‌توانند بی‌دغدغه کوله‌بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر تنها در چارچوب مکتبشان به حیات جاویدان رسیده‌اند و هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان اینگونه بودند تا به آن جایگاه والا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا نمودند». بر این اساس من متعهد به هنر پاک، سالم، انقلابی، ایرانی‌ اسلامی و خانواده‌محور هستم و اگر غیر از این بود، دوستان تذکر داده و از باب امر به معروف و نهی از منکر موضوعات را مطالبه کنند.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: به ظاهر کمی جوانم، پس کمی خطا را از من بپذیرید اما اگر به تذکرها و دلسوزی‌ها گوش ندادم، تذکرهای محکم‌تری بدهید. من اهل گفت‌وگو و نشست و برخواست با فضای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای هستم.

وی با بیان اینکه بسیاری از اهالی فرهنگی در استان در کف میدان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: اگر این افراد که در مساجد، هیئت‌های مذهبی و کانون‌های هنری به ویژه در شهرستان‌های محروم فعالیت‌ می‌کنند، به رسمیت شناخته شده، تقویت‌ شده و دیده‌ شوند، برای هنرمندان حرفه‌ای بازوی ارزشمندی می‌شوند.

حسین‌زاده متذکر شد: در بسیاری از شهرستان‌های خراسان رضوی امکانات برای توزیع و انتشار یک کتاب هم وجود ندارد! یا باید کتابفروشی ایجاد کنیم یا باید از ابزارهای مردمی استفاده کنیم که این به سایر هنرها نیز اشاعه پیدا می‌کند. اگر قرار است تحولی اتفاق بیفتد، با کمک جریان فرهنگی هنری انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا