آذربایجان غربی

توزیع۸هزار تن بذر فرآوری شده گندم بین زارعان آذربایجان‌غربی/نهاده‌ها ۳ برابر افزایش قیمت دارند

علی عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در ارومیه اظهار داشت:  کشت پاییزه گندم امسال در ۳۷۸ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم آغاز شده که تا کنون کشت پاییزه در ۱۳۶ هزار هکتار کشت شده و مابقی طی روزهای آینده زیر کشت می‌رود.

وی با اشاره به پیش‌بینی برداشت گندم از این اراضی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰۰ هزار تن گندم برداشت شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: تمهیدات لازم جهت تولید این محصول به لحاظ اهمیت این محصول استراتژیک و مهم در امنیت غذایی اندیشیده شده و حمایت‌هایی نیز از زارعان انجام می‌شود.

عیدی اعلام کرد: از ۱۰ شرکت تولید بذر اصلاح شده استان براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده و برنامه ابلاغی ۲۴ هزار تن باید بذر خریداری شود که از این میزان بیش از ۱۷ هزار تن خریداری و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن فرآوری شده است.

وی اذعان داشت: فرآوری شامل بوجاری و ضدعفونی است که از این میزان، ۸ هزار تن بذر اصلاح شده بین زارعان توزیع شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در ادامه به توزیع نهاده‌های دامی بین زارعان اشاره کرد و گفت: در تامین کود اوره مشکل نداریم و امسال ۴۶ هزار تن  نهاده بین شهرستانها توزیع و تا کنون ۲۰ هزار تن در کشت پاییزه مصرف شده است.

عیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کودهای پتاسه و فسفاته امسال افزایش ۳ برابری قیمت داشته‌اند و مصرف این نهاده‌ها بینن زارعان کمتر شده ولی پیشنهاد می‌شود برای عملکرد خوب، کود اوره، فسفاته و پتاسه را به صورت همزمان استفاده کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا