کرمانشاه

توزیع روزانه هفت الی هشت هزار مرسوله پستی در کرمانشاه

توزیع روزانه هفت الی هشت هزار مرسوله پستی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، حسین نامداری ظهر امروز دوشنبه (۱۷ مهرماه) در نشست خبری هفته جهانی پست که در اداره کل پست استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هفته پست از روز ۱۴ مهر ماه آغاز و تا ۲۱ مهر ماه ادامه دارد.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدایی امسال سه میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله توسط نیروها در پست استان کرمانشاه جابه‌جا شدند که تعداد یک میلیون و ١٠٠ هزار مرسوله در داخل استان توسط نامه رسان‌ها توزیع شده است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه تصریح کرد: ۲ میلیون و ١٠٠ هزار مرسوله ارسالی به استان‌های دیگر داشتیم، نیروهای نامه‌رسان در طول ماه حداقل به سه هزار مکان مراجعه می‌کنند یعنی سه هزار سفر در داخل و خارج شهر دارند.

وی ادامه داد: نیروهای نامه‌رسان در مرکز استان کرمانشاه ۸۷ نفر هستند و در مجموع ۲۳۹ نفر پرسنل رسمی، پیمانی و قراردادی در اداره پست استان کرمانشاه فعال هستند.

این مقام مسئول ابراز کرد: در بازار الکترونیک یا تجارت الکترونیک که در سامانه پست است در حال انجام خدمات به نام سامانه «ای بازار» هستیم که ۱۵۷ فروشگاه در استان طرف قرارداد داریم.

نامداری ادامه داد: بر این اساس کالاها و خدمات به خصوص کالاهای بومی و محلی در این بستر به فروش می‌رسند و کلیه فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند از این بستر استفاده کنند.

وی عنوان کرد: افزون بر این تفاهم‌نامه‌ای با مدیر تعاون روستایی امضا و سایتی راه اندازی شد به نام روستا بازار که اهالی روستا برای فروش محصولات بومی خود می‌توانند با اداره کل پست استان کرمانشاه قرارداد بسته و محصولات خود را در این سایت بدون قرار دادن هیچ واسطه‌ای به فروش برسانند.

نامداری اذعان کرد: علاوه بر آن اداره پست نیز در سامانه «ای بازار» این آمادگی را دارد که محصولات بومی روستاییان را در این بستر به فروش برساند.

وی ادامه داد: پروژه دیگری که امسال دنبال می‌شود پروژه‌ای با نام پروژه ملی و اقتصاد مقاومتی «جی نف» است.

این مقام مسئول ابراز کرد: این پروژه از سال ۱۳۹۵ در دولت مصوب شد و از جمله مزایای این پروژه داشتن ٢ شناسه به نام «شناسه ملی» که مختص هر فرد است و در اختیار ثبت احوال است و «شناسه مکان» که در اختیار پست است.

نامداری اظهار کرد: در این پروژه اطلاعات کد پستی را هر ساله بهنگام سازی می‌کنیم که ساخت و سازها در آن بررسی می‌شود، مواردی که اتفاق می‌افتد همگی بررسی و این را در نقشه‌هایی که پارسل بندی شده اجرا می‌کنیم.

وی تأکید کرد: این پروژه اگر به سرانجام برسد شفافیت بسیار خوبی را در حوزه قاچاق کالا و زمین خواری ایجاد می‌کند و در حال حاضر ۶۰ الی ۷۰ درصد مرسولات در حوزه تجارت الکترونیک هستند.

نامداری در خصوص روش‌های ارسال مرسولات در استان کرمانشاه بیان کرد: در گذشته همه مراحل پست به صورت سنتی انجام می‌شد اما امروز همه فعالیت‌ها به صورت هوشمند است.

وی عنوان کرد: سامانه‌های دیگری را داریم که هوشمند هستند به نام سامانه قبول و توزیع محصولات و سامانه مبادله پستی که پیگیر هستیم دستگاه سورتینگ را وارد استان کنیم و تجزیه سنتی دستی حذف شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این دستگاه به صورت هوشمند مرسولات را تجزیه می‌کند اما بنا به کمبود اعتبارات در حال حاضر قابل انجام نیست و حدوداً به ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی در هفته پست افزود: دیدار با امام جمعه کرمانشاه، دیدار با استاندار، برپایی میز خدمت در واحدهای پستی، برگزاری جشن برای کارکنان اداره پست و غبارروبی مزار شهدای گمنام از برنامه‌های اجرایی این هفته است.

وی افزود: امضا تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری که مقدمات پروژه «جی نف» را فراهم کنند و شهرداری ملزم است که معابر را نامگذاری و پلاک زوج و فرد و کد پستی به صورت هوشمند نصب کند، برنامه مسابقه ورزشی برای کارکنان اداره پست و برگزاری رژه پستی از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته پست است.

نامداری گفت: در ایام اربعین خدمات ارائه شده توسط پست کرمانشاه شامل توزیع گذرنامه‌ها بود که حدود ۳۲ هزار گذرنامه در استان کرمانشاه توزیع شد.

وی ادامه داد: در ایامی که منتهی به اربعین بود نیروهای پست به صورت ٢ شیفت کار می‌کردند در پایانه مرزی خسروی تعدادی از نیروهایمان را بدون هیچ چشمداشت مالی در قالب نذر خدمت به صورت شبانه روزی مستقر کردیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در استان کرمانشاه نقاط دسترسی بسیاری را داریم و ۲۲۵ واحد پستی فعال و ۹۲ نمایندگی روستایی در روستاهای استان کرمانشاه وجود دارند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا