ایلام

توزیع ۷۰ تن بذر گندم و جو اصلاح شده در بین کشاورزان «ملکشاهی»

بهزاد میرزایی‌زاده مدیر بنیاد علوی شهرستان ملکشاهی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در شهرستان ملکشاهی از اول سال تاکنون چیزی در حدود ۴۰ تن بذر گندم و ۳۰ تن بذر جو اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: بذرهای اصلاح شده برای افزایش میزان تولید و تطابق با شرایط محیطی به وجود آمده اند و بررسی می‌شود تا بذر گندم و جو اصلاح شده به نحو درست با آموزش‌های لازم به کشاورزان این شهرستان کاشت شوند، در این راستا نظارتهای بنیاد متداولا ادامه خواهد داشت.

مدیر بنیاد علوی ملکشاهی تصریح کرد: در خصوص نهاده‌های شیمیایی که مهمترین فاکتور ما به حساب می‌آیند توانسته‌ایم با رایزنی بدون دخالت  ارگان دیگری ۱۰۰ تن کود اوره، ۵ تن کود سوپرفسفات تریپل، ۱۵۰ لیتر بذر مال جهت بذرمالی کشت‌ها و ۱۹ تن گوگرد با خلوص ۹۹ درصد به نرخ دولتی بین کشاورزان توزیع کنیم.

وی ادامه داد: در این مدت برای اولینبار گوگرد با خلوص ۹۹ درصد در شهرستان ملکشاهی توزیع شده که برای جلوگیری از خشکسالی، تنش‌های آبی، حشراتی استفاده می‌شود.

میرزایی‌زاده افزود: پروژه افزایش بهره وری دیم زایی در شهرستان ملکشاهی پروژه‌ای است که به عنوان پروژه افزایش بهره وری محصولات غلات ( گندم و جو) شهرستان انجام می‌شود؛ ما در توزیع و تهیه کود‌های شیمیایی دولتی و غیردولتی به نرخ مطلوب آن هم بدون واسطه ورود می‌کنیم که در ابن راستا کاشت غلات گندم و جو با روش کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا