خراسان رضوی

توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی برگزار می‌شود؛نشست تخصصی ملی نقشه‌برداری

توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی برگزار می‌شود؛نشست تخصصی ملی نقشه‌برداری

به گزارش برگزیده به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، مهندس مسعود دباغ درباره برگزاری این همایش که از ساعت ۸ تا ۱۴ برگزار می‌شود، اظهار کرد: در آخرین جلسه گروه تخصصی نقشه‌برداری شورای مرکزی تصمیم بر این شد تا جلسات گروه تخصصی شورای مرکزی به صورت فصلی در یکی از استان‌ها برگزار شود.

وی افزود: اولین استانی که برای این موضوع آمادگی داشت، خراسان رضوی بود؛ بر همین اساس این نشست تخصصی با حضور گروه تخصصی شورای مرکزی به همراه هیئت رئیسه شورای مرکزی و نقشه‌برداران عضو هیات مدیره‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم دکتر داوود دانشگر، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز حضور پیدا خواهد کرد.

مهندس دباغ با بیان اینکه در این نشست مسائل کلی مربوط به رشته نقشه‌برداری مطرح می‌شود، افزود: یکی از این مسائل، تاکید بر ابلاغ مبحث نقشه‌برداری است. تاکنون مباحث ۵ رشته در مقررات ملی ساختمان تایید و ابلاغ شده است اما مباحث دو رشته نقشه‌برداری و شهرسازی هنوز ابلاغ نشده است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی همچنین یادآور شد: موضوع بعدی که در این نشست مطرح می‌شود، صلاحیت و ظرفیت مهندسان نقشه‌بردار است. البته با اینکه این موضوع در خراسان رضوی مشخص شده و سازمان استان بر اساس دیگر رشته‌ها، صلاحیت‌ها را تعیین کرده است اما هنوز در قانون نیامده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا