مناطق آزاد

توسعه از مسیر ثبات می گذرد/ مردم جزیره ثروت اول قشم هستند

توسعه از مسیر ثبات می گذرد/ مردم جزیره ثروت اول قشم هستند

به گزارش برگزیده های ایران قشم، معصومه پاشایی در نشست با میدرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از فعالین اقتصادی جزیره گفت: با تغییرات مدیریتی پی در پی برنامه توسعه هر منطقه از مسیر ریل‌گذاری شده خارج و برای مدتی به تعویق می افتد از همین روی درخواست اکثر فعالین اقتصادی کشور به ویژه مناطق آزاد ایجاد ثبات مدیریتی می باشد.

وی ادامه داد: تبلیغات منفی و نادرست زیادی در مورد مناطق آزاد صورت گرفته و ذهن مردم، مسئولین و نمایندگان مجلس را در مورد این مناطق دچار تصورات اشتباهی ساخته و برای از بین بردن این اثرات منفی به همدلی و هم افزایی نیاز است.

پاشایی تصریح کرد: مناطق آزاد باید مبتنی بر فرهنگ، خواست و توان مردم بومی هر منطقه توسعه پیدا کند و مسیر توسعه از ثبات مدیریتی و همدلی با مردم می گذرد.

رییس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بازبینی قوانین مناطق آزاد، افزود: شخص رییس جمهور و وزیر اقتصاد درخصوص اصلاح قوانین مناطق آزاد پیگیر هستند و در صورت اصلاح قانون بسیاری از مسائل همچون مالیات بر ارزش افزوده تولیدکنندگان مناطق و واردات خودرو حل خواهد شد.

وی بزرگترین مانع پیش روی توسعه مناطق آزاد را عدم اجرای دقیق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد برشمرد و افزود: طبق ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور؛ حکمرانی واحد مناطق آزاد باید در اختیار رییس منطقه قرار گیرد و همه دستگاه های اجرایی باید اختیارات خود را به مدیرعامل منطقه آزاد تفویض اختیار کنند.

پاشایی ادامه داد: در دولت قبل دستوری در خصوص اجرای این ماده صادر نشده بود اما در این دولت رییس جمهور دستور اجرای ماده ۶۵ را صادر کرده و حکمرانی در مناطق آزاد باید یکپارچه شود.

رییس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات خودرو به مناطق آزاد، بیان کرد: ورود خودرو به کشور باید به شرط ارائه خدمات پس از فروش و انتقال فناوری باشد و با توجه به اینکه ناوگان خودرویی در کیش و قشم به شدت فرسوده است در تلاش هستیم تا وارد خودرو به این مناطق مطابق با قانون از سر گرفته شود.

وی مردم قشم را ثروت اول جزیره برشمرد و تاکید کرد: صنایع به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال جامعه عمل کنند چراکه بدون مردم صبور و نجیب، این جزیره ثروتی نخواهد داشت.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا