Categories: مناطق آزاد

توسعه از مسیر ثبات می گذرد/ مردم جزیره ثروت اول قشم هستند

توسعه از مسیر ثبات می گذرد/ مردم جزیره ثروت اول قشم هستند

به گزارش برگزیده های ایران قشم، معصومه پاشایی در نشست با میدرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از فعالین اقتصادی جزیره گفت: با تغییرات مدیریتی پی در پی برنامه توسعه هر منطقه از مسیر ریل‌گذاری شده خارج و برای مدتی به تعویق می افتد از همین روی درخواست اکثر فعالین اقتصادی کشور به ویژه مناطق آزاد ایجاد ثبات مدیریتی می باشد.

وی ادامه داد: تبلیغات منفی و نادرست زیادی در مورد مناطق آزاد صورت گرفته و ذهن مردم، مسئولین و نمایندگان مجلس را در مورد این مناطق دچار تصورات اشتباهی ساخته و برای از بین بردن این اثرات منفی به همدلی و هم افزایی نیاز است.

پاشایی تصریح کرد: مناطق آزاد باید مبتنی بر فرهنگ، خواست و توان مردم بومی هر منطقه توسعه پیدا کند و مسیر توسعه از ثبات مدیریتی و همدلی با مردم می گذرد.

رییس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بازبینی قوانین مناطق آزاد، افزود: شخص رییس جمهور و وزیر اقتصاد درخصوص اصلاح قوانین مناطق آزاد پیگیر هستند و در صورت اصلاح قانون بسیاری از مسائل همچون مالیات بر ارزش افزوده تولیدکنندگان مناطق و واردات خودرو حل خواهد شد.

وی بزرگترین مانع پیش روی توسعه مناطق آزاد را عدم اجرای دقیق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد برشمرد و افزود: طبق ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور؛ حکمرانی واحد مناطق آزاد باید در اختیار رییس منطقه قرار گیرد و همه دستگاه های اجرایی باید اختیارات خود را به مدیرعامل منطقه آزاد تفویض اختیار کنند.

پاشایی ادامه داد: در دولت قبل دستوری در خصوص اجرای این ماده صادر نشده بود اما در این دولت رییس جمهور دستور اجرای ماده ۶۵ را صادر کرده و حکمرانی در مناطق آزاد باید یکپارچه شود.

رییس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات خودرو به مناطق آزاد، بیان کرد: ورود خودرو به کشور باید به شرط ارائه خدمات پس از فروش و انتقال فناوری باشد و با توجه به اینکه ناوگان خودرویی در کیش و قشم به شدت فرسوده است در تلاش هستیم تا وارد خودرو به این مناطق مطابق با قانون از سر گرفته شود.

وی مردم قشم را ثروت اول جزیره برشمرد و تاکید کرد: صنایع به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال جامعه عمل کنند چراکه بدون مردم صبور و نجیب، این جزیره ثروتی نخواهد داشت.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

ویسی به کمیته انضباطی فراخوانده شد

سرمربی فولاد خوزستان به دلیل اظهارات خود بعد از دیدار با آلومینیوم اراک، باید در…

21 ثانیه ago

غیبت ترسوها در تیم منتخب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر

در هفته‌ای که بازی‌های بزرگ آن چنگی به دل نزد، بازیکنان تیم‌های پایین جدولی توانستند…

39 ثانیه ago

فران: امیدوارم در بازی سوم، کار را تمام کنیم

سرمربی تیم بسکتبال الریاضی لبنان ابراز امیدواری کرد، تیمش در بازی سوم مقابل شهرداری گرگان…

1 دقیقه ago

بازگشت کریم بنزما به رئال مادرید برای درمان

کریم بنزما، مهاجم الاتحاد عربستان برای انجام معاینات تکمیلی و تنظیم برنامه ریکاوری پس از…

2 دقیقه ago

احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی

رئیس کمیته بین‌المللی فدراسیون کشتی از انصراف احتمالی عربستان از میزبانی مسابقات رده سنی پایه…

2 دقیقه ago

واکنش رونالدو به حضور النصر در فینال جام حذفی عربستان

کریستیانو رونالدو پس از پیروزی تیم فوتبال النصر ریاض در نیمه‌نهایی جام حذفی عربستان در…

3 دقیقه ago