چهارمحال و بختیاری

توسعه گیاهان دارویی اولویت جهادکشاورزی است

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار را یکی از برنامه‌های توسعه‌ای جهادکشاورزی استان دانست و گفت: سعی بر آن است که در سال جاری باغات استان را تا یک هزار هکتار توسعه دهیم که در حفاظت از خاک و افزایش بهره‌وری منابع آب و خاک تأثیر خواهد گذاشت.

چهار هزار باغ اصلاح و احیا شده است

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۴۲ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد که درختان برخی از آنان به علت دایره زیستی نیاز به اصلاح دارند که اصلاح و احیای چهار هزار هکتار تا کنون انجام شده است، همچنین حذف و جایگزینی باغات نیز در ۵۵۰ هکتار رخ داده است که این عملکرد در افزایش محصولات باغی موثر است.

وی اظهار داشت: در سال جاری برای توسعه کشت گیاهان دارویی برنامه‌ریزی شد اما کشت در ۱۰۰ هکتار بیشتر از ۳۰۰ هکتاری که در برنامه‌ بود یعنی در ۴۰۰ هکتار به تحقق پیوست.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با اشاره به مقدار پایین میزان مصرف آب در گیاهان دارویی و خشکسالی در سطح استان، گفت: با اتفاق ناگوار خشک‌سالی در سطح استان کشت گیاهان دارویی قدرت پیدا کرده که تاکنون یک هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت گونه‌های مختلف گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۴۰۰ الی ۵۰۰ گونه گیاه در سطح استان شناسایی شده که ۴۰۰ آن گونه دارویی و ۲۰ گونه نیز جزو گونه‌های اقتصادی است و در تلاشیم تا سطح زیر کشت گونه‌های گیاهی را توسعه دهیم.

ابراهیمی با بیان اینکه تامین بذر گواهی شده امسال افزایش یافته است، گفت: در سال جاری پنج هزار تن بذر اصلاح شده و مرغوب در اختیار کشاورزان قرار گرفت که هدف از انتخاب بذر اصلاح شده افزایش میزان تولید است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا