اخبار روز

توصیه چین به ژاپن: به تلاش‌های آمریکا برای مهار پکن نپیوندید

توصیه چین به ژاپن: به تلاش‌های آمریکا برای مهار پکن نپیوندید

به گزارش از خبرگزاری کیودو، چین گانگ در یک نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره روابط پکن و توکیو با اشاره به مسائل تاریخی دو کشور اظهار داشت: رنج‌های عظیم تحمیل شده توسط نظامیان ژاپنی بر ملت چین حتی امروز هم دردناک است. مردم چین این موضوع را فراموش نکرده‌اند و طرف ژاپنی هم نباید این موضوع را فراموش کند.

وزیر امور خارجه چین همچنین درباره روابط این کشور با آمریکا اظهار داشت: واشنگتن به دنبال هژمونی است و از متحدان خود می‌خواهد تا چین را مهار کنند.

وی تاکید کرد که هیچ کشوری از جمله آمریکا حق دخالت در امور تایوان را ندارد.

گانگ که پیشتر سفیر چین در واشنگتن بود و در ماه دسامبر سال گذشته به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شد، تاکید کرد که موضوع تایوان از جمله نخستین خطوط قرمزی است که نباید از آن در روابط چین و آمریکا عبور شود.

وی همچنین با ابراز نگرانی درباره برنامه دولت ژاپن برای تخلیه آب نگهداری شده در مخازن نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس تصریح کرد: این موضوعی بسیار مهم برای محیط زیست دریایی و سلامت بشر است.

وزیر امور خارجه چین خواستار آن شد که دولت ژاپن این موضوع را به طور صحیح انجام دهد.

از زمان فاجعه سونامی ۲۰۱۱ تاکنون، این آب‌ها در مخازن زیادی توسط دولت ژاپن نگهداری شده و دولت این کشور در تلاش است با تصفیه آنها و با موافقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آنها را به اقیانوس بریزد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا