اصفهان

توضیحات اداره کل میراث فرهنگی درباره برچیدن دیوار خانه تاریخی امام جمعه اصفهان

به‌گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علی‌کامیابی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: خانه تاریخی امام‌جمعه اصفهان که به‌دلیل فرسایش، متاسفانه در وضعیت مناسبی قرار داشت، به‌منظور مرمت کامل و تغییر کاربری، به حوزه علمیه واگذار شده است.

وی ادامه داد: پس از واگذاری این خانه تاریخی به حوزه علمیه، دفتر فنی این حوزه به‌منظور مرمت در این خانه تاریخی مستقر و مشغول به‌کار شدند که قسمتی از دیوار ضلع شمالی این خانه تاریخی که رو به معبر عبوری کوچه است به‌دلیل خطر واژگونی بر روی این معبر، شب گذشته برچیده شده است.

کامیابی افزود: صبح امروز ماموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این اداره کل در محل حاضر و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که برچیدن این دیوار صرفا به‌منظور رفع خطر بوده و هیچ‌گونه آسیبی جدی به اصل بنا وارد نشده است.

 سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به آسیب و فرسودگی شدید خانه تاریخی امام جمعه، امید می‌رود تا با مرمت کامل این خانه و تغییر کاربری آن، شاهد زنده شدن یکی دیگر از خانه‌های تاریخی شهر اصفهان باشیم.

به گزارش برگزیده های ایران، خانه امام‌جمعه از دیگر جاذبه‌های گردشگری اصفهان و یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در اصفهان است که قدمت آن مربوط به سده سیزدهم هجری قمری بوده و در تاریخ ۱۸ دی‌ماه ۱۳۴۵ به‌شماره ثبت ۱۱۵۱ در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا