اخبار روز

توضیحات اسماعیلی درباره اعمال برخی تغییرات در وزارت ارشاد

توضیحات اسماعیلی درباره اعمال برخی تغییرات در وزارت ارشاد

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام برخی تغییرات ساختاری و بازنگری در اقدامات رسانه‌ای مطالبه‌ای وجود داشت که ان‌شاءالله در روزهای آینده ابلاغ می‌شود و تغییر مأموریت برخی مراکز ما صورت خواهد گرفت. 

در دیدار وزیر ارشاد با با وزیر فرهنگ قطر چه گذشت؟

وی افزود: برخی از این تغییرات نیازمند قانون است و تغییر نام وزارتخانه باید در مجلس به تصویب برسد؛ البته مسئله اول ما تغییر اسم نیست و مهم کارکرد وزارتخانه است، هنوز چیزی قطعی نیست و از اصحاب فرهنگ و رسانه دعوت می‌کنیم نظرات خود را دراین‌باره به ما اعلام کنند.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد این وزارتخانه با این تغییرات، مأموریت اصلی خود در پاسداشت فرهنگ و هنر کشور را به‌خوبی انجام دهد.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای برگزاری کنسرت در استان‌های مذهبی مشکل دارد؟، بیان کرد: برای برگزاری کنسرت در هیچ استانی مشکل نداریم و این برنامه‌ها در همه شهرها با قوت برگزار می‌شود.

اسماعیلی هم‌چنین پرامون تفاهم‌نامه ایران و قطر اظهار داشت: در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی آیسسکو و در دیدارهای دوجانبه بر موضع‌گیری واحد و جدی جهان اسلام بر ضد توهین‌کنندگان به قرآن کریم در اروپا تأکید شد. همایش بین‌المللی اسلامی علیه توهین به قرآن با حضور مقامات و اندیشمندان کشورهای اسلامی در پایان مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش در واکنش به جسارت به ساحت قرآن کریم با حضور شخصیت‌های مهم جهان اسلام و وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی و سایر شخصیت‌های سیاسی برگزار می‌شود.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا