هرمزگان

توضیحات دامپزشکی هرمزگان درباره شیوع آبله در حیات وحش بشاگرد

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان درباره تلفات در حیات وحش بر اثر بیماری آبله در شهرستان بشاگرد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو گزارش دریافتی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان مبنی بر تلفات دو راس قوچ و میش وحشی در منطقه بشاگرد، اکیپ بررسی و پایش بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی به منظور بررسی و پایش دقیق بیماری در جمعیت دامی منطقه، به روستاهای پاراپیون، جنگل، آخران و میهان بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد اعزام شد.

بنا بر اظهارات دامداران محلی، موردی از بیماری در دامهای اهلی از یک هفته پیش آغاز شده بود و لیکن در بازدید دو روزه کارشناسان هیچگونه تلفاتی در دام‌های اهلی و حیوانات وحشی مشاهده نشد.

در معاینات بالینی دامهای بیمار علائمی نظیر تاولهای زیر جلدی، ترشحات از بینی و چشم مشاهده گردید که علائم مذکور ظن به بیماری آبله را تقویت نموده ولی اظهار نظر نهایی در این ارتباط منوط به تائید آزمایشگاهی خواهد بود.

در ادامه بازدید کارشناسان، آموزش ها و توصیه های لازم به دامداران، دهیاران و اعضاء شورای اسلامی روستاها جهت کنترل بیماری مذکور داده شد و عملیات واکسیناسیون در دامهای سالم بر علیه بیماری طی چند روز آینده عملیاتی و به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا