اخبار روز

توضیح چین درباره بالون جنجالی در حریم هوایی آمریکا

توضیح چین درباره بالون جنجالی در حریم هوایی آمریکا

وزارت امور خارجه چین در واکنش به خبر پرواز یک بالون جاسوسی منتسب به این کشور در حریم هوایی آمریکای شمالی با صدور بیانیه ای جدید اعلام کرد: بالونی که بر فراز ایالات متحده دیده شد واقعاً از چین پرواز کرده است. این دستگاه غیرنظامی است که برای تحقیقات علمی استفاده می شود.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه چین در این خصوص آمده است: بالونی که بر فراز ایالات متحده دیده شد واقعاً از چین پرواز کرده است، این یک دستگاه غیرنظامی است که برای تحقیقات علمی استفاده می شود.

بر اساس بیانیه پکن، این وزارتخانه با ابراز تأسف از اینکه این بالون بر فراز خاک ایالات متحده بوده است، اعلام کرد: به دلیل وزش باد، این بالن از مسیر خود منحرف شده است.

این در حالیست که وزارت امور خارجه چین در واکنش به خبر پرواز یک بالون این کشور در حریم هوایی آمریکای شمالی پیشتر اعلام کرده بود: ما به قوانین بین المللی احترام می‌گذاریم و قصد نداریم حاکمیت یا حریم هوایی هیچ کشوری را نقض کنیم. ما اطلاعاتی در خصوص نقض حریم هوایی هیچ کشوری نداریم و درباره موضوع بالن تحقیق خواهیم کرد. امیدواریم همه طرف‌ها درباره این موضوع، با درایت و آرامش رفتار کنند.

این مواضع چین در حالی است که مقامات آمریکایی شب گذشته از کشف یک بالون شناسایی مشکوک چینی خبر داده‌ بودند که بر فراز بخش شمالی آمریکا مشاهده شده بود.

«پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این ارتباط اعلام کرده بود: دولت ایالات متحده یک بالون جاسوسی را که در ارتفاع بالا بر فراز قاره ایالات متحده است، شناسایی و ردیابی کرده و است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا