اقتصادی

توقف باران در نوار شمالی کشور از امشب/بارش مجدد در سواحل خزر از چند روز آینده

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، سمنان، البرز، قزوین و برخی نقاط شمال‌غرب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف داریم و شدت بارش‌ها در گیلان و مازندران است.

وی با بیان اینکه امروز ‌دریای خزر  مواج است، اظهار کرد: از بعدازظهر امروز در شمال‌غرب و از امشب در سایر مناطق نوار شمالی بارش‌ها قطع می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بعدازظهر امروز بارش پراکنده در ارتفاعات هرمزگان داریم، گفت: امروز در شرق و شمال‌شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و فردا در شرق کشور باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

اصغری افزود: روز شنبه یکم آبان‌ در برخی نقاط شمال‌ غرب، روز یکشنبه ۲ آبان در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و روز دوشنبه ۳ آبان در شمال‌شرق کشور، بارش پراکنده داریم. 

وی اضافه کرد: اواخر وقت دوشنبه و روز سه‌شنبه ۴ آبان در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارندگی قابل ملاحظه و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۹ و ۹ درجه پیش‌بینی می‌شود. 

اصغری اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با آسمانی صاف و بیشینه دمای ۳۶ درجه گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر و آسمانی صاف تا قسمتی ابری سردترین مرکز استان خواهد بود. 

وی اضافه کرد: از اوایل وقت فردا تا ظهر شنبه یکم آبان نفوذ هوای سرد و کاهش دما به زیر صفر درجه در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود که ضرورت دارد باغداران، صاحبان گلخانه‌ها و استخرهای پرورش ماهی و کشاورزان در این حوزه به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا