مرکزی

توقیف محموله ۱۳ میلیارد ریالی کالای قاچاق در شازند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای طرح‌های مقابله با معضل قاچاق کالا، مأموران انتظامی شهرستان شازند، با اطلاع از جابه‌جایی یک محموله قاچاق از محورهای مواصلاتی این شهرستان، برنامه‌ریزی عملیاتی لازم برای شناسایی و توقیف این محموله را آغاز کردند.

وی افزود: در مراحل تحقیقات تخصصی و در اجرای تمهیدات انتظامی صورت گرفته، خودروی کامیون حامل کالای قاچاق شناسایی و در عملیاتی متوقف و راننده خودرو دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: در بازرسی به عمل آمده از خودرو مورد نظر ۴۸ طاقه پارچه، ۷۴۷ بسته پودر بدن‌سازی، ۷ هزار و ۹۱۰ قاب گوشی تلفن همراه، یک هزار و ۷۱۲ بسته غذای حیوانات خانگی، ۹ هزار و ۳۶ عدد بوگیر، ۲۸۰ عدد سایه‌بان، ۳۲۰ عدد برف‌پاک‌کن، ۱۰۰ عدد چراغ زنون خارجی فاقد هرگونه مدارک معتبر قانونی کشف شد.

مفخمی شهرستانی با اشاره به تعیین ارزش ۱۳ میلیارد ریالی این محموله قاچاق از سوی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان شازند، اظهار داشت: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

کشف ۱۲۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق

وی همچنین از کشف ۱۲۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق طی یک‌ماهه گذشته در استان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: به‌منظور تحقق اهداف شعار سال ۱۴۰۰ و پیشگیری از استفاده غیرقانونی از انرژی گران‌بهای برق، از ابتدای سال جاری با تعامل فراگیر با اداره برق استان، مبارزه با فعالیت غیرقانونی افراد در استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال (ماینر) قاچاق، در دستور کار قرار گرفت.

مفخمی شهرستانی با اشاره به کشف ۱۲۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق از منازل و کارگاه‌های غیرفعال استان مرکزی در مهرماه سال جاری خاطرنشان کرد: در این مدت، ۱۱ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به ارزش ۵۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریالی دستگاه‌های قاچاق کشف شده در این مدت افزود: پلیس بر اساس قانون، همچنان با هرگونه اخلال در روند اقتصادی کشور، برخورد قاطع کرده و با تمرکز بر اقتصاد اسلامی، از تمامی ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت همگانی و امنیت جامعه اسلامی بهره خواهد برد.

۸۰۰ میلیون ریال ارز دیجیتال سرقت شده به صاحبش بازگردانده شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز از بازگرداندن ۸۰۰ میلیون ریال ارز دیجیتال سرقتی در عملیات کارشناسان پلیس فتا در اراک، خبر داد. 

احسان آنقی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر سرقت اطلاعات کیف پول ارز دیجیتال وی و برداشت از آن موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه بررسی تلفن همراه و کیف پول دیجیتالی شاکی پرونده، سرنخ‌هایی و مستنداتی در خصوص دست داشتن یک تعمیرکار گوشی تلفن همراه در این سرقت دیجیتال به دست آمد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به شناسایی متهم که تعمیرکار گوشی تلفن همراه است، افزود: متهم دستگیر و در بازجویی‌های پلیس به سرقت از کیف پول دیجیتال شاکی اعتراف کرد.

آنقی تصریح کرد: متهم ۸۰۰ میلیون ریال ارز دیجیتال سرقتی را به کیف پول الکترونیک شاکی بازگرداند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با تأکید بر این موضوع که شهروندان برای تعمیر گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و دوربین عکاسی به افراد دارای صلاحیت و معتمد مراجعه کنند و قبل از تحویل تجهیزات خود به تعمیرکار، حافظه جانبی آن را خارج کرده و نزد خود نگه‌دارند و حتماً نکات امنیتی مربوط به حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت کامل انجام دهند بیان داشت: اگرچه حفظ حریم خصوصی کاربران در گام نخست بر عهده خودشان است، پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد کنند به‌شدت برابر قانون برخورد خواهد کرد و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا