اردبیل

«تولیدات دانش‌بنیان» راهکار توسعه اقتصادی استان اردبیل است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سیدحامدعاملی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان اردبیل که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: تولید و هدایت سرمایه‌گذاران به‌سوی تولید محصولات دانش‌بنیان و حمایت از آنان راهکار توسعه اقتصادی استان اردبیل است.

وی با اشاره به این‌که در صد سال گذشته نیازی به فناوری احساس نمی‌شد و اقتصاد متکی بر استخراج و فروش نفت، مبنای تامین اعتبار کشور بود، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به فناوری و خلاقیت و نوآوری در همه حوزه‌ها در جامعه احساس می‌شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر این‌که افکار پویا و توسعه‌محور باید حمایت شوند، ادامه داد: تمامی مسؤولان استانی برای حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان در تجاری‌سازی و صنعتی‌سازی اهتمام جدی داشته و بستر توسعه علوم و صنایع دانش‌بنیان را در سطح استان نهادینه کنند و مبنای تولید را به‌سوی محصولات دانش‌بنیان سوق دهند.

عاملی با اذعان بر این‌که استان اردبیل در شاخصه اقتصادی وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: تولید و در راس آن تولید برمبنای علوم دانش‌بنیان تنها راهکار توسعه استان در حوزه اقتصادی است و تاکنون در سطح استان نیز شاهد سرمایه‌گذاری و تولید محصولاتی دانش‌بنیان بوده‌ایم که انتظار می‌رود این ظرفیت ارزشمند به نحو احسن در استان مورد توجه و صیانت قرار بگیرد.

بها دادن به جوانان و نخبگان از ملزومات پیشرفت کشور است

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم بیان کرد: بها دادن به جوانان و نخبگان و پژوهشگران در شرایطی که در مبارزه با استکبار جهانی به سر می‌بریم از ملزومات توسعه و پیشرفت کشور است.

وی کاهش فاصله بین مراکز علمی و تصمیم‌گیری را در رفع چالش‌های پیش روی جامعه مهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همت و تلاش پژوهشگران و در سایه حمایت مسؤولان تصمیم‌گیر در سطح کشور بتوانیم در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، فنی، پزشکی و حوزه آب که چالش پیش روی تمام ملت‌های جهان است، گام های بزرگی در حوزه توسعه و پیشرفت و اقتدار میهن اسلامی برداریم.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم قرارداد کار بین ماشین‌سازی اردبیل و کشت‌وصنعت مغان به ارزش ۸ میلیارد تومان در حوزه ساخت ماشین‌آلات به امضا رسید و در پایان نیز از ۴۳ نفر از پژوهشگران و نخبگان استان در حوزه‌های مختلف پزشکی، فنی، آموزشی، علمی و… تجلیل شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا