Categories: اردبیل

«تولیدات دانش‌بنیان» راهکار توسعه اقتصادی استان اردبیل است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سیدحامدعاملی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان اردبیل که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: تولید و هدایت سرمایه‌گذاران به‌سوی تولید محصولات دانش‌بنیان و حمایت از آنان راهکار توسعه اقتصادی استان اردبیل است.

وی با اشاره به این‌که در صد سال گذشته نیازی به فناوری احساس نمی‌شد و اقتصاد متکی بر استخراج و فروش نفت، مبنای تامین اعتبار کشور بود، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به فناوری و خلاقیت و نوآوری در همه حوزه‌ها در جامعه احساس می‌شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر این‌که افکار پویا و توسعه‌محور باید حمایت شوند، ادامه داد: تمامی مسؤولان استانی برای حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان در تجاری‌سازی و صنعتی‌سازی اهتمام جدی داشته و بستر توسعه علوم و صنایع دانش‌بنیان را در سطح استان نهادینه کنند و مبنای تولید را به‌سوی محصولات دانش‌بنیان سوق دهند.

عاملی با اذعان بر این‌که استان اردبیل در شاخصه اقتصادی وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: تولید و در راس آن تولید برمبنای علوم دانش‌بنیان تنها راهکار توسعه استان در حوزه اقتصادی است و تاکنون در سطح استان نیز شاهد سرمایه‌گذاری و تولید محصولاتی دانش‌بنیان بوده‌ایم که انتظار می‌رود این ظرفیت ارزشمند به نحو احسن در استان مورد توجه و صیانت قرار بگیرد.

بها دادن به جوانان و نخبگان از ملزومات پیشرفت کشور است

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم بیان کرد: بها دادن به جوانان و نخبگان و پژوهشگران در شرایطی که در مبارزه با استکبار جهانی به سر می‌بریم از ملزومات توسعه و پیشرفت کشور است.

وی کاهش فاصله بین مراکز علمی و تصمیم‌گیری را در رفع چالش‌های پیش روی جامعه مهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همت و تلاش پژوهشگران و در سایه حمایت مسؤولان تصمیم‌گیر در سطح کشور بتوانیم در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، فنی، پزشکی و حوزه آب که چالش پیش روی تمام ملت‌های جهان است، گام های بزرگی در حوزه توسعه و پیشرفت و اقتدار میهن اسلامی برداریم.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم قرارداد کار بین ماشین‌سازی اردبیل و کشت‌وصنعت مغان به ارزش ۸ میلیارد تومان در حوزه ساخت ماشین‌آلات به امضا رسید و در پایان نیز از ۴۳ نفر از پژوهشگران و نخبگان استان در حوزه‌های مختلف پزشکی، فنی، آموزشی، علمی و… تجلیل شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها

وزارت حج و عمره عربستان دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی حج امسال را ابلاغ کرد.

30 ثانیه ago

یسنا کوچولو پیدا شد

دقایقی پیش یسنا دختر گمشده پیدا شد.

52 ثانیه ago

نگرانی مهم کسانی که ناخن می‌کارند؛ زگیل تناسلی یا ایدز؛ از این منتقل می‌شوند؟

زگیل تناسلی یا ایدز؛ از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟

1 دقیقه ago

برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد

استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد و مهدی‌زاده شهردار ارومیه ماند.

3 ساعت ago

تغییر چهره جالب علیرضا جعفری بعد از ۲۰ سال/ عکس

علیرضا جعفری که نقش سعید را سال ۸۴ در سریال متهم گریخت بازی کرد، در…

4 ساعت ago

گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد

پس از واکنش گسترده رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به گزارش جعلی بی‌بی‌سی جهانی در…

4 ساعت ago