اردبیل

تولید بیش از ۱۲ هزار تن گوشت سفید در نمین

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، شهرام محسنی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته با همت اداره امور دام مدیریت جهاد کشاورزی نمین و تلاش شبانه‌روزی کارشناسان و تولیدکنندگان واحدهای مرغ‌داری و تولیدی گوشت سفید و افزایش تعداد جوجه‌ریزی‌ها در منطقه به بیش از۶ میلیون قطعه در سال، تولید گوشت سفید این شهرستان از ۱۰ هزار تن در سال ۹۸ به بیش از ۱۲ هزار تن در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی با اشاره به این‌که سرانه مصرف گوشت سفید در کشور به‌طور متوسط ۲۸ کیلوگرم در سال است، افزود: ۲ هزار تن از گوشت تولیدی نمین در شهرستان مصرف شده و بیش از ۱۰ هزار تن به مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان اردبیل ارسال شده است.

فعالیت ۷۶ واحد مرغ‌داری گوشتی در نمین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین ادامه داد: شهرستان نمین بعد از شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر در رتبه سوم تولید گوشت سفید استان قرار داشته و دارای ۷۶ واحد مرغ‌داری گوشتی به ظرفیت یک میلیون و ۶۲۰ هزار قطعه است.

محسنی در خصوص وضعیت جوجه‌ریزی ماهانه در شهرستان نمین بیان کرد: تعداد جوجه‌ریزی‌های ماه‌های اخیر به‌طور متوسط ماهانه بیش از ۵۰۰ هزار قطعه است که امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده، این وضعیت در ماه‌های آتی روند صعودی به خود بگیرد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا