اقتصادی

تولید محصولی باکیفیت، با دقت و ریزبینی زنان

تولید محصولی باکیفیت، با دقت و ریزبینی زنان

کارخانه‌ای که تمام پرسنل آن از نگهبان حراست گرفته تا راننده لیفتراک، زن هستند؛ این چیزی است که این روزها در شبکه‌های اجتماعی بازخورد زیادی یافته و واکنش‌ها به آن متعدد بوده است. گرچه عده‌ای انتقاداتی به این کار وارد کردند؛ اما به طور کل، جامعه واکنش مثبتی به این اقدام نشان داد.

کارخانه دکتربن، یک کارخانه تولید پاستیل است که توانسته شعارها را به مرحله عمل برساند و تمام پرسنلش از زنان تشکیل شده است؛ پرسنلی که نه تنها جنسیت و محدودیت‌ها مانع موفقیتشان نشده، بلکه کیفیت بالا را نیز برای این کارخانه رقم ‌زده‌اند. زنان در این کارخانه توانسته‌اند به خوبی از پس مسئولیت یکی از پرچالش ترین کسب و کارهای این روزها یعنی «تولید» برآیند.

تولید محصولی باکیفیت، با دقت و ریزبینی زنان

تولید محصولی باکیفیت، با دقت و ریزبینی زنان

ایجاد فرصت برابر برای رشد و شکوفایی استعدادها نشان داد که ریزبینی خانم ها به همراه احساس مادرانه ای که نسبت به مصرف کنندگان این محصول دارند سبب تولید محصولی با کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی گشت. تمام مشاغلی که تا به امروز مردانه می‌نامیم به این دلیل بوده است که بانوان در موقعیتی مشابه قرار نگرفته بودند تا نامیده شدن این مشاغل منوط به جنسیت نباشد و هماهنگ با توانمندی ها و استعدادهای افراد حاضر در آن شغل باشد.

طرح ایجاد شده توسط کارخانه زنان نشان می‌دهد که کشورهای درحال توسعه همچون ایران نیز در حال پیشرفت به سمت وضعیت مدرن هستند. این نوع پیشرفت مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار می‌گیرد. نتیجه چنین اقداماتی با گذشت زمان و در طولانی مدت روشن خواهد شد. مهم‌ترین تاثیری که چنین پیشرفت و توسعه‌ای به همراه دارد، اصلاح نقش زنان در جامعه است.

این کارخانه با ایده اقتصادی خود، آزادی‌های اجتماعی خاصی را برای زنان و دختران تعریف می‌کند تا به‌تدریج این جایگاه در نظر خانواده آن‌ها (پدران، برادران و همسرانشان) به رسمیت شناخته شود.

ایده اقتصادی پرسنل کاملاً زنانه در راستای اهداف مختلف از جمله فراهم کردن آزادی‌های اجتماعی برای زنان است. کارخانه زنان با انتخاب پرسنل خود از میان خانم‌ها، یک محیط کاری مناسب و استقلال مالی را برای خانم‌ها فراهم می‌کند. از طرفی موضع و جایگاه زنان در نظر برادران، پدران و همسران‌شان تثبیت و برجسته خواهد شد. دکتر بن خوشحال است که در این امر اجتماعی، پیشتاز باشد.

تولید محصولی باکیفیت، با دقت و ریزبینی زنان

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا