کرمان

تولید مستند مسابقه «سرباز حاج‌قاسم» در کرمان

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام محسن عارفی معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان امروز در نشست خبری اظهار داشت: شهر کرمان  به جهت زادگاه شهید حاج‌قاسم سلیمانی و آرامگاه ایشان به‌عنوان شهر محور مقاومت نام گرفته است.

عارفی تصریح کرد: درکنار فعالیت‌های که دیگر دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های کشور در زمینه مکتب حاج‌قاسم انجام می‌دهند، ما در باب محتوایی و مردمی‌سازی مکتب تلاش می‌کنیم.

وی با توجه به بدنه‌ای که سازمان تبلیغات اسلامی که شامل هیئت‌های مذهبی، کانون‌ها  و مداحان، فعالان قرآنی، شعرا و …است، یک فرصت خوبی را برای ما ایجاد کرده که به‌عنوان کنش‌گران و فعالان مردم بتوانیم مکتب و سیره حاج‌قاسم را مردمی کنیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: در طول سال‌ها تجربه کرده‌ایم هر جا نهاد و سازمانی کار را بر عهده گرفته‌اند مردم به حاشیه رفته‌اند، اما زمانی که کار به خود مردم سپرده شود کارها به‌خوبی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای انقلابی و دلداده به انقلاب و حاج‌قاسم باید این را درک کنند که نسبت به حاج‌قاسم دین دارند و این دین باید ادا شود، گفت: اگر بتوانیم سیره و مکتب حاج‌قاسم را در خانواده‌ها در هر زمینه‌ای که وجود دارد نهادینه کنیم، می‌تواند تضمین‌کننده و نقطه اتصال آحاد جامعه به انقلاب باشد.

عارفی عنوان کرد: در سازمان تبلیغات اسلامی کشور قرارگاه مردمی مکتب حاج‌قاسم تشکیل شده که فرماندهی این قرارگاه بر عهده سازمان تبلیغات استان کرمان است و شورای راهبری مکتب حاج‌قاسم بر عهد هفت استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، همدان، یزد، خوزستان، قم و کرمان است و هر کدام از این استان‌ها، استان‌های دیگری را زیر مجموعه خودشان دارند تا بحث مکتب حاج‌قاسم یک دست پیش رود.

وی افزود: یک ماه گذشته فراخوان در زمینه مکتب حاج‌قاسم داده شده که طرح‌های مختلفی از سراسر کشور جمع‌آوری شده و از استان‌ها خواسته‌ایم که ستادی و ارگانی بر نامه ارائه ندهند بلکه از مردم برنامه بخواهند که ارائه دهند و استان‌ها در حال پالایش برنامه‌ها هستند و برنامه‌های مورد تایید به کرمان ارسال خواهد شد و در کرمان طرح‌ها جمع‌بندی نهایی و بعد به سازمان مرکزی ارسال می‌شوند.

عارفی با اشاره به اینکه دوره تربیت روایت سراسر کشور در استان کرمان برگزار خواهد شد، گفت: از سال گذشته کاروان‌هایی که به کرمان برای زیارت مرقد حاج‌قاسم وارد می‌شوند فقط بر سر مزار ایشان حاضر می‌شوند و  راوی که به‌خوبی به مکتب حاج‌قاسم خاطرات و …  در این گلزار شهدای کرمان و دیگر مکان های کشور  مسلط باشد وجود نداشت و یا کم بودند، به همین دلیل تصمیم گرفته شد از ۲۸ آذر ماه تا ۹دی‌ماه سال جاری در کرمان دوره تربیت راوی با حضور اساتید بر جسته کشوری برای حدود سه هزار نفر از سراسر کشور به صورت فشرده برگزار کنیم.

وی ادامه  داد: مستند مسابقه سرباز حاج‌قاسم در کرمان ساخته شده و در دومین  سالگرد حاج قاسم از شبکه پنج کرمان پخش خواهد شد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان ابراز داشت: در این مستند به هر دو بعد رزمی، فرهنگی، نظامی حاج‌قاسم توجه شده است و ساخت  سری دوم آن به‌زودی  با کمک ارتش و اسپانسرین بخش خصوصی  ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا