سیاسی

تولید و کارآفرینی از مصادیق استکبارستیزی در گام دوم انقلاب است

حجت الاسلام سید رضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، با اشاره به فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و با یادآوری فلسفه نامگذاری این روز اظهار داشت: مناسبت های سیاسی و انقلابی بر اساس فلسفه و هدف مشخصی نامگذاری شده‌اند و آن نیز فرهنگ‌سازی و جهت‌دهی به روند حرکت ملت ایران است.

وی با بیان اینکه استکبار و استضعاف دو واژه قرآنی هستند که در متن فرهنگ اسلامی ما قرار دارند و باید نسبت به آنها نگاه روشنی داشته باشیم، گفت: اساساً فرهنگ اسلامی ما یک فرهنگ تأثیرگذار و  جهت دهنده است که در ۴۲ سال اخیر مردم ایران را در برابر مستکبران و زیاده‌خواهان سرپا نگه داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه امروز رسانه‌ها باید حقیقت فرهنگ استکبارستیزی را برای نسل جدید تبیین کنند، عنوان کرد: یکی از مصادیق مهم و ماندگار استکبارستیزی و تسلیم نشدن در برابر دشمن، دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران است که در جریان آن، حتی یک وجب از خاک ایران هم به دست دشمن نیفتاد.

تقوی ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ نماد بزرگ دیگری از استکبارستیزی مردم ایران است که منجر به دستگیری جاسوسان آمریکایی شد که در پوشش فعالیت های دیپلماتیک، به توطئه علیه ملت ایران مشغول بودند.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی مصادیق استکبارستیزی و مبارزه با دشمن به اشکال متنوع‌تری مطرح است، اظهار داشت: استکبارستیزی جلوه های متعدد و متنوعی دارد و صرفاً در مبارزه نظامی با دشمن خلاصه نمی شود و باید به ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن نیز توجه کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: امروز در دو جبهه به صورت مشخص با نمادهای استکبار در حال مبارزه هستیم و این مبارزه باید تقویت شود؛ نخستین عرصه برای مبارزه با دشمن، جبهه اقتصادی است که در این جبهه مبارزه با استکبار به معنای تلاش برای رونق تولید و سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است، چرا که دشمن در این عرصه مستقیماً وارد شده است تا اراده مردم را بشکند.

حجت‌الاسلام تقوی تاکید کرد: بر این اساس، هر چقدر در بخش معیشت و اقتصاد مردم کار کنیم و زمینه‌های آرامش و رفاه آنها را فراهم کرده و بندهای وابستگی به خارج از کشور را قطع کنیم، قطعاً مصداق استکبارستیزی خواهد بود.

استکبارستیزی فرهنگی، به معنای مقابله هوشمندانه با شبیخون فرهنگی است

وی به مسئله استکبارستیزی در حوزه فرهنگ نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگ با یک تهاجم فرهنگی بی‌امان از سوی دشمن روبرو هستیم؛ در چنین شرایطی، اگر بر فرهنگ ملی و دینی تکیه کرده و هویت ملی خود را تقویت کنیم، به مقابله با استکبار فرهنگی دشمن پرداخته‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه باید مسئله اخلاق اسلامی در روابط اجتماعی را تقویت کنیم و نسل جوان را با فرهنگ اسلامی مانوس کنیم؛ در واقع استکبارستیزی فرهنگی به معنای مقابله هوشمندانه با شبیخون فرهنگی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین استکبارستیزی در عرصه سیاسی را به معنای حفظ استقلال و آزادگی سیاستمداران و دیپلمات‌های ایرانی در مجامع بین‌المللی خواند و گفت: دیپلمات‌های ما در مجامع جهانی و در مذاکرات خود باید مراقب باشند که تحت تاثیر تیرهای شیطانی و فریبکارانه دشمن قرار نگیرند و با هوشمندی و عزت، رفتارهای آنها را خنثی کنند و از منافع ملت ایران صیانت کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا