کرمانشاه

تولید گوشت عشایر کرمانشاه سالانه ١٢ هزار تن است

تولید گوشت عشایر کرمانشاه سالانه ١٢ هزار تن است

جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: عشایر استان کرمانشاه سالانه حدود ١٢ هزار تن تولید گوشت قرمز دارند و ممکن است هر سال بر اساس تسهیلاتی که دریافت کرده و دامی که پروار می‌کنند مقداری بیش از این ظرفیت تولید کنند.

وی افزود: برای آب‌رسانی به عشایر، ٣٠ تانکر آب‌رسانی سیار در نظر گرفته شد و حدودا به چهار هزار و ۵٠٠ خانوار در استان کرمانشاه آبرسانی سیار انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس سیاست سازمان عشایری وظیفه داریم آب شرب عشایر را تأمین کنیم و با این وصف تا حدود ٧٠ درصد تامین آب احشام عشایر را هم برآورده می‌کنیم.

وی گفت: بر همین اساس در طول روز بین یک هزار الی ١۵٠٠ متر مکعب توزیع آب سیار در بین عشایر استان کرمانشاه داریم.

این مسئول در خصوص تولیدات صنایع دستی توسط عشایر استان کرمانشاه، عنوان کرد: ٣٠ درصد تولیدات صنایع دستی استان کرمانشاه توسط جامعه عشایری تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: ٢٠ هزار قطعه در سال تولیدات صنایع دستی عشایر است که بخشی به مصرف عشایر و بخش دیگر روانه بازار می‌شود و این اقلام شامل چادر، کیف، آلاچیق، قالی و قالیچه است.

به گفته رضایی جمعیت عشایری ما بر اساس آخرین آمار راستی آزمایی شده ١٣ هزار و ٨٨٠ خانوار با جمعیتی بالغ بر ٧۵ هزار نفر است.

وی تأکید کرد: میانگین زاد و ولد در جامعه عشایری استان کرمانشاه پنج و ٢ دهم درصد است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا