آذربایجان شرقی

تکرار موضوعات پرونده‌ها نباید موجب عادی‌انگاری در رسیدگی‌ها شود

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، موسی خلیل‌اللهی، رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی اظهار داشت: خداوند شما را در مسیری قرار داده تا در تامین امنیت برای آحاد مردم و اجرای عدالت نقش ایفا کنید.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر بهره‌مندی از تجربیات قضات باتجربه و پیشکسوت در دوران فعالیت، خاطرنشان کرد: دارا بودن تحصیلات عالیه و توانایی‌های علمی در کار قضاوت دلیل بر بی‌نیازی از مشاوره همکاران باتجربه و پیشکسوت نبوده و باید تا پایان فعالیت قضایی به این موضوع توجه شود.

وی متذکر شد: مشاوره به معنای نداشتن استقلال رای نیست؛ بلکه استفاده و بهره‌مندی از تجربیات همکاران مجرّب خواهد بود.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه تکرار موضوعات پرونده‌ها نباید موجب عادی انگاری در رسیدگی به پرونده‌ها شود، ادامه داد: قطعا هر پرونده با دیگر پرونده‌ها دارای تفاوت‌هایی بوده و باید با این تصور به پروند‌ه‌ها رسیدگی شود که برای اولین بار چنین موضوع پرونده‌ای برای قضاوت ارجاع داده می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ارتباط با همه مردم باید کرامت انسان‌ها رعایت شود، گفت: کرامت انسان‌ها ذاتی بوده و در وجود همه انسان‌ها وجود دارد و همه مکلف به رعایت آن هستیم.

وی عنوان کرد: هر فردی به ما مراجعه می‌کند ولو اینکه متهم یا مجرم باشد، باید کرامتش را حفظ کنیم در عین حال به موضوع رسیدگی کرده و با کسی که جرمی مرتکب شده، برخورد شود.

خلیل‌اللهی اذعان داشت: قانون چارچوب رفتار با طرفین را مشخص کرده است و بر همین اساس حق نداریم بیش از آنچه قانون به ما اختیار داده با افراد برخورد کنیم.

انتهای پیام/۶۰۰۱۵/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا