خراسان شمالی

تکلیف خودروهای مصادره شده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی مشخص شود

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، ظهر امروز حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بازدید سرزده از پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف فوری وضعیت وسائط نقلیه نگهداری شده، اظهارکرد: ضمن ابلاغ نکات و بایسته های قانونی، خواستار بهبود روند اعمال نظارت ها هستیم.

وی تصریح کرد: طبق بررسی های به عمل آمده در حال حاضر تعداد ۳۶ دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین در این پارکینگ نگهداری می شوند که ۹ مورد آن مصادره ای و باقیمانده آنها نیز حسب مورد باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری استان ارتقاء سازوکارهای مدیریتی و نظارتی را گامی بسیار مهم و اساسی در صیانت حقوق عامه بر شمرد و خاطرنشان کرد: باید تمامی سازوکارهای انجام شده  اعم از مراحل تحویل و نگهداری، استرداد ،مصادره و مزایده کاملا قانونی و با حضور اشخاص حقیقی و حقوقی ذی ربط و در اسرع وقت صورت پذیرد تا خدای نکرده موجبات اضرار به غیر و تضییع حقوق دیگران به وجود نیاید.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق شهروندی و صیانت از اموال توقیفی افزود: از جمله موارد مؤکد این است که در مرحله انتقال وسائط نقلیه به پارکینگ، جرم و تخلفی صورت نگیرد، لذا انتظار می رود نظارت ها تا زمان تعیین تکلیف، تقویت شود.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده همچنین از عزم جدی دستگاه قضایی به منظور کوتاه کردن فرایند دادرسی و تعیین تکلیف وضعیت وسائط نقلیه توقیفی موضوع قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد گفت: قطعا بخشی از این مکانیسم به عملکرد قضات در حوزه رسیدگی های قضایی بر می گردد لذا انتظار می رود در صدور آراء قضایی و تعیین تکلیف وضعیت این خودروها تسریع شود.

مقام عالی قضایی استان تأکید کرد: روند نظارت ها تا حصول نتیجه مطلوب و رفع مشکلات موجود تداوم خواهد داشت به همین منظور در صدد هستیم تا کارگروه ویژه ای به منظور ساماندهی وضعیت پارکینگ ها ایجاد و نیز جلسات و نشست های هماهنگی برگزار کنیم.

انتهای‌پیام/ز


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا