اصفهان

تکمیل جاده مرگ استان اصفهان در انتظار تزریق بودجه

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از مبارکه، پروین صالحی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: کارهای مهمی که در این دوره از مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و در جریان هستند، شامل جذب ۵۱ میلیارد تومان برای بخش‌های مختلف شهرستان، جاده‌ها، بخش کشاورزی، حسینیه مرکزی، کمک به بحث بهداشت و درمان و صندوق‌های قرض‌الحسنه مساجد و اماکن ورزشی است.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری موضوع جاده‌های شهرستان مبارکه افزود: در حال حاضر پیشگیری از تصادفات و مرگ‌ومیر ناشی از آن اهمیت زیادی دارد و در محور مبارکه- بروجن که مشغول کار بود به دلیل مسائل بودجه‌ای سست شد و ۱۳ میلیارد فراهم کرده بودیم برای چهار باند‌ سیمان سپاهان که متوجه شدیم به بودجه بیشتری برای این مسیر نیاز داریم.

صالحی مبارکه ادامه داد: در خصوص جاده مبارکه- بروجن بودجه کفایت نکرده و ماشین آلات آن‌ها تعطیل شد که با صحبت با اداره راهداری مقرر شد که مسیر مبارکه بروجن به دلیل شرایط ویژه‌تر در اولویت باشد و بودجه محور چهار باند سیمان سپاهان را با محور مبارکه-بروجن جابه‌جا کنیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری مشکل جاده ساحلی گفت: جاده ساحلی دیزیچه ترافیک سنگینی دارد و ۴۰ روز قبل اولین مناقصه با محوریت راهداری انجام شد و با آب منطقه‌ای هم‌صحبت کردیم و تعداد پیمانکاران به حدنصاب نرسید و مناقصه دوم در ۱۷ آذر انجام و با محوریت راهداری و حمایت آب منطقه‌ای کار آن آغاز شود.

وی با بیان وجود کارگاه‌های مختلف در دانشگاه مجلسی گفت: در دانشگاه مجلسی کارگاه‌های مختلف تشکیل خواهد شد که با صحبتی‌های که شد قرار شد تجهیزات این دانشگاه از شهرستان مبارکه منتقل نشود و بنابراین شد که تصمیمی برای این دانشگاه گرفته شود و به یک مرکز فناوری تبدیل به‌زودی محقق شود و اگر این اتفاق بیفتد برای کل شهرستان و استان پربازده است.

صالحی مبارکه با اشاره به موضوع حمایت از ورزش در شهرستان مبارکه افزود: منطقه ما یک منطقه صنعتی است و باید زیرساخت‌های مربوط به موضوع ورزش اصلاح شود و برای تقویت نشاط، سلامتی و کارهای تیمی راهی به‌جز ورزش نداریم و فولاد هم قول‌های در این خصوص داده و بازدید داشتند که بتوانیم یک‌قسمتی از ورزشگاه آزادی مبارکه را که متروکه است را تعمیر کنیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد حساسیت برای جذب نیروهای بومی از مطالباتی است که در صنایع مختلف شهرستان وجود دارد و این موضوع در حال جا افتادن بین صنایع است زمانی که رئیس جدید اداره کارآمد به وی گفته شد که باید هماهنگ با صنایع حرکت کند و ما مسأله جذب به کار نیروهای بومی را در منطقه دنبال کنیم.

وی با اشاره به وجود معادن در شهرستان مبارکه گفت: عوارض یک‌درصدی معادن باید شامل حال منطقه شود و این قانون در سال ۹۶ به رئیس‌جمهور وقت ابلاغ می‌شود که ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه بوده است و به‌جاهای مختلف ابلاغ نمی‌شود و اگر این اتفاق بیفتد برای مناطقی که اطراف معادن هستند اثر خوبی دارد.

صالحی مبارکه ادامه داد: در مورد پروژه بن_بروجن ما یک سری انتقال‌های آب بین حوضه‌ای داشتیم، ازجمله آب بهشت‌آباد که قرار بود قسمتی از آب شرب استان را تأمین کند و تونل سوم کوهرنگ که این موضوع دستخوش یک سری چالش‌ها و بحث‌های اجتماعی شده‌اند و مخصوصاً جریان آب تونل بهشت‌آباد که هر بار با مسائل اجتماعی که ایجاد کردند کار تعطیل‌شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مجوز محیط‌زیست روی این مجموعه نبوده است، افزود: یک‌بار مسائل اجتماعی بهانه شده است که صحیح هم نبوده و مسأله آب خیلی مهم است و آب جزو اموال عمومی به‌حساب می‌آید و این وظیفه حاکمیت است.

وی ادامه داد: با ورود دولت جدید راه‌های انتقال آب مطرح‌ شده و مثل سایر کشورهایی که در این حوزه آب مصرفی خود را از خلیج‌ برگزیده های ایران گرفته و با دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن، آب کشور خود را تأمین کردند و این راه‌ها در دولت جدید در حال آغاز است.

صالحی با اشاره به آمار بیکاری در شهرستان مبارکه طی سال‌های اخیر، گفت: طبق آخرین آماری که در سال گذشته داریم آمار بیکاری از ۱۵ درصد به ۴/۹ درصد رسیده است که اخیراً در کارگاه‌ها و شرکت‌های مختلف اشتغال‌های بوده است و طی آخرین گزارشی که رئیس اداره کار شهرستان مبارکه دادند، این آمار ۳ درصد کاهش‌یافته است که البته این آمار هم باید توسط استان تائید شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک مشکل دیگری که در خصوص اشتغال وجود دارد، بحث مهاجرت است که در بازه‌های زمانی مختلف مهاجرت‌هایی به این قصد انجام می‌شود ازنظر قوانین رسمی کشور هم افراد غیربومی که وارد می‌شوند وقتی ۱۰ سال ساکن شوند همان امتیازات بومی‌ها رادارند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا