لرستان

تکمیل سدهای نیمه تمام، مهمترین مطالبه از رئیس جمهور

امید آریاراد کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد به مهمترین مطالبات استان از رییس جمهور اشاره کرد و افزود: تکمیل سدهای نیمه تمام مهمترین مطالبه از دولت و وزارت نیرو است، مطالبه‌ی که باید به طور جد پیگیری شود.

وی بیان کرد : مسائل اصلی لرستان در سه بخش اقتصادی، تولیدی و صنعتی و گردشگری دسته‌بندی می‌شود که هر کدام در جای خود مهم هستند.

این کارشناس اقتصادی افزود: بهره‌وری پایین بخش کشاورزی، وضعیت نامناسب واحد‌های تولیدی و صنعتی همچنین بهره‌وری پایین بخش صنعت و معدن از چالش‌هایی است که سبب شده لرستان از وضعیت نامطلوبی هم در حوزه اشتغال و هم رونق اقتصادی برخوردار باشد.

آریا راد با اشاره به اینکه لرستان یکی از شریان‌های مواصلاتی کشور است، گفت: توسعه راه آهن، فروردگاه‌ و جاده باید به عنوان مهمترین مطالبه جدی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.

‌وی در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: لرستان به دلیل پتانسیل و ظرفیتی که در بخش گردشگری دارد مستعد ارز آوری است.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: کافی است زیر ساخت و زیر بنای صنعت گردشگری در لرستان تقویت و حمایت شود، خواهیم دید علاوه بر توسعه اقتصادی اشتغال‌زایی خوبی هم ایجاد می‌شود.

آریا راد یکی دیگر از مطالبات را توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان برای جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی  عنوان کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی باید زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران در راستای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی فراهم کند تا شاهد ارزش افزوده و اشتغا‌ل‌زایی در این بخش باشیم.

انتهای پیام/ 
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا